تبیان، دستیار زندگی
ود مدیر حوزه علمیه قم، در جلسه طلاب و فضلای بوشهری حوزه علمیه قم كه با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود حضور فعال طلاب بومی در عرصه‌های فرهنگی استان بوشهر را خوا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باعث نگرانی است اگر در خصوص پارس جنوبی كار درست فرهنگی انجام نشود

مدیر حوزه علمیه قم، در جلسه طلاب و فضلای بوشهری حوزه علمیه قم كه با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود حضور فعال طلاب بومی در عرصه‌های فرهنگی استان بوشهر را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایسنا به نقل از رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی بوشهری در این جلسه حق خداوند را در برابر نعمات الهی متذكر شد و گفت: خداوند در برابر نعمتی كه به انسان‌ها عنایت كرده، حقی را برای خود در نظر گرفته است. هر كس حق خدا را به درستی ادا كند آن نعمت ماندگار می‌شود.

وی با بیان اینكه خداوند در برابر نعمت طلبگی و سربازی امام عصر (عج)، حقی را هم برای خود قائل شده است، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) علما را به سه گروه تقسیم می‌كنند؛ نخست افرادی كه هم خود از علمشان برای رشد بهره می‌برند و هم مردم، دوم كسانی كه مردم از علم آن‌ها بهره می‌برند اما خودشان از آن بی‌بهره‌اند و سوم علمایی كه خود از علمشان سود می‌برند اما مردم از علم آن‌ها بی بهره‌ هستند.

مدیر حوزه علمیه قم با تاكید بر اینكه از فرصت‌های به وجود آمده ‌باید به خوبی استفاده كرد، افزود: نمی‌شود برای رفع مشكلات استان بوشهر تنها به صنعت نفت و گاز، جزیره‌ها و مانند آن ببالیم و هیچ كار روشنی انجام ندهیم. نباید كارها را به فردا واگذار كنیم. چهار سال‌ها می‌آیند و می‌روند، مسوولان این استان باید همفكر و هم‌صدا عمل كنند.

وی شرایط به وجود آمده در استان بوشهر را برای كارهای فرهنگی و عمرانی بسیار مناسب بر شمرد و با ابراز نگرانی از برخی جریان‌ها تصریح كرد: برخی مسایل در استان بوشهر بسیار شكننده است. به عنوان مثال پروژه عظیم پارس جنوبی با تمام ویژگی‌ها، ثروت ملی و اقتصادی كه دارد گاه از آن می‌ترسیم و احساس خطر می‌كنیم كه خدای نكرده كار به جایی برسد كه همه دردمندان فرهنگی بگویند عطایش را به لقایش بخشیدیم. اگر به نیروهایی كه در آنجا فعال هستند سامانه درست فرهنگی نظارت نكند و كار درست فرهنگی در خصوص پارس جنوبی انجام نشود و همین گونه نیروهای ما در استان بوشهر درگیر شوند، باعث نگرانی است.