تبیان، دستیار زندگی
ست آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار شماری از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) تهران اهمیت و جایگاه علم را در اسلام متذكر شد و گفت: اسلام حد و مرزی برای كسب علم قائل نیست. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسلام برای كسب علم حد و مرزی قائل نیست

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار شماری از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) تهران اهمیت و جایگاه علم را در اسلام متذكر شد و گفت: اسلام حد و مرزی برای كسب علم قائل نیست.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایسنا، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در این دیدار طلبه و دانشجو بودن را افتخار و نعمتی از جانب خداوند برشمرد و گفت: دانشجو و طلبه بودن یك شرافت و بركت است. خداوند این نعمت را به ما داده است تا در زمره تحصیل كنندگان علم الهی باشیم.

وی افزود: علم در اسلام بسیار مورد احترام و تشویق قرار گرفته است. خداوند در هشتاد جای قرآن از علم و عالم تكریم كرده است. از برجستگی‌های اسلام است كه به دانش اهمیت فراوان می‌دهد.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه قم فراگیری علم را بر همگان لازم برشمرد و تاكید كرد: اسلام برای تحصیل علم حد و مرزی قائل نشده است. پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند برای تحصیل علم حتی به چین بروید، اسلام طرفدار علم است.

وی تصریح كرد: البته اسلام هر علمی را علم نمی‌داند. تحصیل آن علم از نظر اسلامی بلامانع است كه همراه با ایمان و اخلاص باشد. آن علم رسمیت دارد كه با جهان بینی الهی همراه باشد و خوشبختانه به بركت انقلاب اسلامی امروز راه كسب علم و فضیلت به روی بانوان جامعه ایران نیز گشوده شده است.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود كینه توزی‌ها و دشمنی‌های غرب را در برابر اسلام یادآور شد و گفت: غرب از همان آغاز در برابر اسلام تسلیم نشد و روح خود بزرگ‌بینی و استكبار منشی در آنجا وجود داشته است. اما امتیازی كه شرق دارد این است كه اسلام را با آغوش باز پذیرفت.