تبیان، دستیار زندگی
شد   امام جمعه بم با تقدیر از تخصیص بودجه فوق‌العاده از سوی دولت جدید به بازسازی این شهر، خواستار اجرایی شدن هر چه سریع‌تر دستورات رییس جمهور شد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا حضرت حجت الاسلام و المسلم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام جمعه بم خواستار اجرایی شدن دستورات رییس جمهور شد

امام جمعه بم با تقدیر از تخصیص بودجه فوق‌العاده از سوی دولت جدید به بازسازی این شهر، خواستار اجرایی شدن هر چه سریع‌تر دستورات رییس جمهور شد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا حضرت حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عسكری امام جمعه بم در گفت‌وگوی  گفت: از دولت‌ می‌خواهیم روند بازسازی را تشدید و اشكالات سیستم دست و پاگیر اداری را مرتفع كند. از مسئولان محلی هم انتظار می‌رود دستورهای رییس جمهور را در سفر اخیر مبنی بر اعطای وام فوق العاده به مردم اجرا كنند.
وی با تقدیر از حضور دكتر احمدی نژاد در بم گفت: رییس جمهور با حضور در بم از نزدیك مشكلات مردم را دیدند و اقدامات بسیار مهمی در این خصوص انجام دادند. یكی از آن‌ها اعطای وام به زوج‌های جوان و سایر افراد بود كه باید هر چه سریعتر ساز و كارهای آن از سوی مسئولان مشخص و اجرا شود.
امام جمعه بم در خصوص حضور گروه‌هایی از كشورهای خارجی در بم و فعالیت‌های خارج از چارچوب آن‌ها گفت: اگر گروه‌های كمكی خارج از كشور قصد فعالیت‌ خارج از چارچوب تعریف شده اعم از سیاسی، فرهنگی و مذهبی داشتند در آغاز امر با واكنش منفی مردم متوقف می‌شد. البته هم اكنون بخشی از نیروهای خارجی در بم حضور دارند كه در قالب پروژه‌های تعریف شده مشغول فعالیت‌ می‌باشند.
امام جمعه بم با اشاره به حضور منظم و سریع طلاب و روحانیان حوزه علمیه در حادثه زلزله بم گفت: شمار زیادی از روحانیون خواهر و برادر به شكل نظام‌مند در بین مردم حضور یافتند و به كفن و دفن اموات كه كار بسیار دشواری بود پرداختند. پس از آن به مسائل روحی، روانی و مذهبی مردم رسیدگی كردند. پیش از بازسازی شهر بم، به بازسازی روحی و روانی مردم نیاز داشتیم. مردم هم همواره از این حضور ایثارگرانه تقدیر می‌كنند.
وی افزود: با توجه به اینكه پس از زلزله افراد زیادی از سراسر جهان در قالب گروه‌ها و عقاید گوناگون در بم حضور یافتند، روحانیون نقش مؤثری در حفظ فرهنگ و روحیه مذهبی مردم داشت. اینك پس از دو سال كمترین تزلزلی در مسائل اعتقادی مردم به وجود نیامده است.
حجت الاسلام عسكری خاطر نشان كرد: روحانیت با حضور در بین مردم، نیازها و مشكلات آن‌ها را به مسئولان منتقل می‌كنند و از سوی دیگر در انتقال تصمیمات دولت به مردم و توجیه مردم در خصوص این تصمیمات نقش مؤثری را ایفا كرده‌اند.
امام جمعه بم در پایان با تقدیر از زحمات همه دست‌اندر كاران گفت: در این مدت كارهای بسیار خوبی صورت گرفته، اما مشكلات هم چنان گریبان‌گیر مردم است كه امیدواریم هر چه زودتر این مشكلات مرتفع شود.