تبیان، دستیار زندگی
شد   رییس مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق، رفتار بازندگان در انتخابات اخیر را اشتباه خواند و گفت: اگر كسی به انتخابات اعتراض دارد باید از راهكارهای قانونى اقدام كند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا حض...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفتار بازندگان در انتخابات مبتنی بر قانون باشد

رییس مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق، رفتار بازندگان در انتخابات اخیر را اشتباه خواند و گفت: اگر كسی به انتخابات اعتراض دارد باید از راهكارهای قانونى اقدام كند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا حضرت حجت الاسلام سید عبد العزیز حكیم، عضو فهرست ائتلاف یكپارچه عراق، در نشست شوراى مركزى مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق گفت: متأسفانه رفتار بازندگان در انتخابات درست و مسالمت آمیز نیست و اگر بازندگان به انتخابات اعتراض دارند باید برپایه شیوه‌هاى قانونى رفتار كنند.
وی افزود: حضور در انتخابات و برخورد تند با توهین شبكه الجزیره به آیت الله سیستانى، نشان از یكپارچگى و به همپیوستگى ملت عراق دارد.
این در حالی است كه سلام مالكى، سخنگوى سید مقتدی صدر در نجف عصر روز گذشته در نشست خبرى گفت: بازندگان در انتخابات عراق بهتر است از قانون پیروى و از زورگویى پرهیز كنند. وى افزود: متأسفانه برخى بر برگزارى دوباره انتخابات تأكید مى كنند. برگزارى دوباره انتخابات، بازگشت به سر منزل نخستین است.
هم‌چنین از كربلا خبر می‌رسد كه مردم این شهر عصر روز گذشته در حمایت از فهرست ائتلاف یكپارچه، پیروز انتخابات مجمع ملی عراق، تظاهرات كردند. مردم با همراه داشتن تصاویر آیت الله سیستانى، دكتر ابراهیم جعفرى، نخست وزیر عراق، و شهید سید محمد باقر صدر بر صحت نتایج انتخابات تأكید كردند و تجدید نظر طلبان را دشمن ملت عراق دانستند.
شایان ذكر است در روزهای گذشته در برخى دیگر از شهرهاى عراق تظاهرات مشابهی در حمایت از برگزارى دوباره انتخابات برپا شده است.