تبیان، دستیار زندگی
رد   آیت الله جوادی آملی روز گذشته در دیدار شماری از طلاب و اساتید حوزه علمیه بناب، نسبت به جعل و تحریف قرآن كریم هشدار داد. به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، آیت الله جوادی آملی در این دیدار از تعر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلبه مدار بسته، مدار بسته هم زندگی خواهد كرد

آیت الله جوادی آملی روز گذشته در دیدار شماری از طلاب و اساتید حوزه علمیه بناب، نسبت به جعل و تحریف قرآن كریم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، آیت الله جوادی آملی در این دیدار از تعرض جدید دشمن به ساحت مقدس قرآن كریم ابراز نگرانی كرد و هشدار داد: استعمار پیر، استكبار پلید و صهیونیسم جهانی به طور رسمی برای مبارزه با دین خدا به میدان آمده‌اند و قرآن جعلی و تحریف شده را به جامعه مسلمین عرضه كرده‌اند.
وی با انتقاد از حكام كشورهای خلیج فارس در كمك به توزیع و ترویج این قرآن جعلی افزود: در برخی كشورهای عربی كتابی به نام «الفرقان الحق» عرضه كرده‌اند كه در آن بسیاری از آیات قرآن را جا به جا، تحریف و به عنوان قرآن ارائه كرده‌اند. شیوخ عرب هم راه را برای ترویج این قرآن تحریف شده باز كرده‌اند.
این استاد دروس تفسیر حوزه علمیه قم، رسالت طلاب علوم اسلامی را در این دوران بسیار سنگین دانست و خاطر نشان كرد: طلاب و روحانیون باید از مسائل روز آگاه باشند و زبان دشمنان و راه دفاع از اسلام را بشناسند.
وی خطاب به حوزه‌های علمیه افزود: شما نی‌توانید در فضای بسته درس بخوانید ولی در فضای باز رسالت خود را انجام دهید؛ زیرا طلبه مدار بسته، مدار بسته هم زندگی خواهد كرد.
این مفسر قرآن كریم یادآور شد: طلبه‌ای كه از مسائل روز جهان آگاهی نداشته باشد و نداند چگونه و چه كسانی نسبت به ساخت مقدس قرآن كریم هتك حرمت می‌كنند كاری نمی‌تواند بكند.
آیت الله جوادی آملی در پایان مسئولان و حوزه‌های علمیه را به هوشیاری در برابر ترفند‌های فرهنگی و تأمین نیازهای فكری جوانان فراخواند.