تبیان، دستیار زندگی
ند   آیت الله نوری همدانی   در دیدار رییس و مسئولان سازمان بسیج دانشجویی كشور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشتن حق و حقیقت دانستند. به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، آیت ال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملت ایران خود را مدیون شهدا می‌داند

آیت الله نوری همدانی   در دیدار رییس و مسئولان سازمان بسیج دانشجویی كشور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشتن حق و حقیقت دانستند.

به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، آیت الله  نوری همدانی در این دیدار با بیان اینكه از اول بعثت پیامبران الهی برای دعوت مردم به خیر و صلاح، دو جبهه حق و باطل بوجود آمده است اظهار داشتند: جبهه حق و باطل همیشه با یكدیگر در حال جهاد و درگیری بودند. و بقاء حق و حقیقت در گرو جهاد و فرهنگ ایثار و شهادت طلبی است. لذا همه مسلمانان وظیفه دارند خود را برای جهاد و شهادت همیشه آماده نگه دارند.
ایشان زنده نگه داشتن یاد شهدا را زنده نگه داشتن حق و حقیقت عنوان كردند و فرمودند: برای اینكه حق زنده بماند باید یاد شهدا را زنده نگه داریم. برگزاری یادواره‌های شهدا، تألیف كتب مختلف در این زمینه و پخش فیلم‌هایی از دفاع مقدس در صدا و سیما خدمت بزرگی به زنده نگه داشتن یاد شهدا است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم پخش مستندات جنگ در برنامه‌های تلویزیونی و اعزام كاروانهایی برای دیدار از مناطق عملیاتی كشور را برای تعمیق بخشیدن فرهنگ ایثار و شهادت بسیار لازم و ضروری برشمردند و تصریح كردند: مولای متقیان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه همیشه سعی كرده‌اند كه نام و یاد شهدای اسلام را زنده نگه دارند. ما باید شهدایی را كه دارای ویژگی‌های خاص هستند به جوانان و قشر دانشگاهی خود بعنوان الگو معرفی كنیم. اگر در این كشور حوزه، دانشگاه، دولت و همه چیزمان اسلامی است از بركت خون شهدا است. ملت ایران باید خود را مدیون شهدا بداند.