تبیان، دستیار زندگی
همزمان با روز ٢٢ بهمن گالری های تهران میزبان نمایشگاه های نقاشی خواهند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه های نقاشی در ٢٢بهمن

همزمان با روز ٢٢ بهمن گالری های تهران میزبان نمایشگاه های نقاشی خواهند بود.

فراوری- بخش هنری تبیان
نمایشگاه نقاشی

هدایت بر بوم « حاجی زاده» نقش می بندد

نمایشگاه آثار قاسم حاجی‌زاده درباره صادق هدایت روز جمعه (22 بهمن ماه) در گالری شهریور برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار قاسم حاجی‌زاده، درباره صادق هدایت شامل ۱۸ نقاشی و ۱۲ اثر نقاشی روی کاشی با سوژه صادق هدایت است که هنرمند طی سالیان گذشته با موضوع هدایت و بوف کور کار کرده است. همزمانی نمایشگاه با ۸۰ سالگی نگارش رمان "بوف کور"به این نمایشگاه حال و هوای دیگری بخشیده است.

امیرحسین زندی (مدیر گالری شهریور) درباره انگیزه خود از برگزاری نمایشگاه گفت: ایده برگزاری این نمایشگاه از سال ۲۰۱۴ کلید خورد و طی ملاقات با آقای حاجی‌زاده بنا شد نمایشگاهی با موضوع هدایت در هشتاد سالگی انتشار رمان بوف کور برپا کنیم. سوژه هدایت همیشه برای حاجی‌زاده جذاب بوده و می‌شود گفت حاجی‌زاده به هدایت ارادت دارد.

زندی درباره دیگر برنامه‌های این نمایشگاه اضافه کرد: سعی می‌کنیم در روزهای برپایی این نمایشگاه ۲ نمایش فیلم هم داشته باشیم؛ یکی فیلم آپارتمان شماره۳۷ ساخته محسن شهرنازدار و سام کلانتری که در مورد زندگی هدایت است و و دیگری مستندی از زندگی قاسم حاجی‌زاده ساخته حامد یوسفی.

آثار این نمایشگاه در ابعاد بسیار کوچک، تم موضوعی و تکنیک‌های مختلف و با قیمت‌های کم عرضه خواهد شد تا مخاطبان را تشویق کند که اثر هنری مطابق با سلیقه خود خریداری کنند.

قاسم حاجی‌زاده متولد ۱۳۲۶ در لاهیجان و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران در رشته نقاشی است. او از     شاخص‌ترین هنرمندان مدرن ایران محسوب می‌شود که طی چهار دهه فعالیت هنری مستمر و برپایی نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی آثار ممتاز بسیاری از خود بجای گذارده است. کارهای حاجی‌زاده اغلب بر پایۀ استفاده از عکس‌ (عکس‌های قدیمی و معاصر)، فضاهای نوستالژیک دیروز را در ذهن مخاطب بازسازی می‌کند. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، مهمترین موضوع نقاشی‌های او نهضت جنگل و میرزا کوچک‌خان جنگلی بودند. یکی از موضوعات نقاشی‌های حاجی‌زاده قهرمانان هستند: میرزا کوچک‌خان جنگلی، چه‌گوارا، محمد مصدق و صادق هدایت. آثارش در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران ، موزه هنرهای معاصر سئول، موزه ملی بنگلادش،‌ موزه هنرهای معاصر اردن و موزه ناییو آرت فرانسه نگهداری می‌شود.

.این نمایشگاه در روز افتتاحیه از ساعت 15 تا 20 میزبان مدعوین خواهد بود و هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 15 تا 20 ادامه  خواهد شد. نمایشگاه صادق هدایت تا 20 اسفند دایر خواهد بود. علاقمندان می‌توانند به نشانی خیابان الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز، شماره 9 مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی

نمایش فرم‌های اندام‌وار روی بوم نقاشی

نمایشگاهی از آثار نقاشی فریا آریانژاد با عنوان «آپوریا» برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به کیوریتوری زروان روح‌بخشان برگزار می‌شود. این مجموعه آثار نخستین نمایشگاه انفرادی آریانژاد است که بر مبنای دغدغه آنچه در معنای عام از انسان باقی مانده، شکل گرفته است. فریا آریانژاد کار خود را از نقاشی فیگوراتیو آغاز کرده و به انتزاع رسیده و فرم‌های اندام‌وار تکه‌تکه‌ای را در تاریکی ساخته و پرداخته است.

آریانژاد متولد سال ۱۳۶۰ و دارای مدرک کارشناسی رشته نقاشی از دانشگاه سوره تهران و کارشناسی‌ ارشد از دانشگاه هنر تهران است. او با آثار متعدد طراحی، نقاشی و چاپ دستی در چندین نمایشگاه گروهی در گالری‌های لاله، آتبین، پردیس ملت، صبا، دانشگاه هنر، آیه و نیز چندین جشنواره حضور داشته است.

نمایشگاه «آپوریا» از ۲۲ تا ۲۹ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ساربان» به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، شماره ۱۳۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

نمایشگاه نقاشی

نمایش ۶۰۰ نقاشی کوچک از هنرجویان «آهو»

یک نمایشگاه گروهی شامل نقاشی کارهای کوچک توسط گروهی از هنرجویان آتلیه «آهو» برپا می‌شود.

این سومین نمایشگاه گروهی این آتلیه است که در آن ۶۰۰ اثر از ۵۹ هنرجو روی دیوار می‌رود. در این نمایشگاه، آثاری با تم موضوعی متنوع در ابعاد کوچک و با تکنیک‌های مختلفی مانند آبرنگ، اکریلیک، رنگ روغن، کلاژ و چاپ روی بوم و کاغذ به تماشای عموم گذاشته می‌شود.

هنرجویان در این نمایشگاه بین ۵ تا ۴۰ سال سن دارند و آثارشان را در کنار نقاشی‌های استاد خود ابوالفضل همتی آهویی به نمایش خواهند گذاشت. آهویی نیز در این نمایشگاه ۵۰ اثر نقاشی در ابعاد کوچک ملهم از اشعار حافظ را ارائه می‌دهد.

آثار این نمایشگاه در ابعاد بسیار کوچک، تم موضوعی و تکنیک‌های مختلف و با قیمت‌های کم عرضه خواهد شد تا مخاطبان را تشویق کند که اثر هنری مطابق با سلیقه خود خریداری کنند.

این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۷ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شکوه» به نشانی خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیرنوری، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.


منابع: ایلنا/ ایسنا/ هنرآنلاین