تبیان، دستیار زندگی
طراحی ها و شعری دست نویس از «آرتور رمبو»، شاعر سرشناس فرانسوی، چوب حراج می خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حراج طراحی‌ها و شعر «آرتور رمبو»

طراحی‌ها و شعری دست‌نویس از «آرتور رمبو»، شاعر سرشناس فرانسوی، چوب حراج می‌خورد.

بخش هنری تبیان
آرتور رمبو

«اکسپوننشیال» نوشت: حراجی «ساتبی» اولین طراحی‌های موجود از «آرتور رمبو» شاعر فرانسوی را که در ۱۰ سالگی کشیده بود، به قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار یورو در معرض فروش قرار داد.

علاوه بر این، شعری دست‌نویس از این شاعر هم در این حراجی عرضه می‌شود. این شعر که «رودخانه‌ کاسیس» نام دارد، در سال ۱۸۷۲ سروده شده است. «ساتبی» ارزش این دست‌نوشته را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار یورو برآورد کرده است.

مجموعه طراحی‌های «رمبو»، شامل هفت طراحی کمیک‌استریپ است که «خوشی‌های کودکی» نام گرفته است. «رمبو» این طرح‌ها را در سال ۱۸۶۵ زمانی که ۱۰ سال داشت، با خودکار و مداد کشیده است.

آرتور رمبو

به گفته کارشناسان، این نقاشی‌ها روح دوران کودکی این شاعر را نشان می‌دهد و برخی از آن‌ها درونمایه‌ای طنز دارد.

کارشناسان همچنین اعلام کرده‌اند اولین خودنگاره «رمبو» را کشف کرده‌اند. این طراحی که درون یک جعبه قرار داشته، این شاعر را در کنار دو خواهرش «ویتالی» و «ایزابل» و برادرش «فردریک» نشان می‌دهد.

«ژان نیکلا آرتور رمبو» از معروف‌ترین شاعران فرانسوی و بنیان‌گذار شعر مدرن است. او سرودن شعر را از دوران دبستان آغاز کرد. ذوق و نبوغ شعری او در سنین ۱۷ تا ۲۰ سالگی خیره‌کننده بود. با این‌ حال، «رمبو» در ۲۱ سالگی برای همیشه سرودن شعر را کنار گذاشت که این مساله همیشه در هاله‌ای از حیرت و ابهام بوده‌ است.

شعرها و زندگی «رمبو» الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان، موسیقی‌دانان و هنرمندان بزرگ قرن بیستم بوده؛ «پابلو پیکاسو»، «دیلن توماس»، «الن گینزبرگ»، «جک کرواک»، «ولادیمیر ناباکوف»، «باب دیلن»، «پتی اسمیت»، «هنری میلر» و «جیم موریسون» از جمله این هنرمندان هستند.


منبع: ایسنا