تبیان، دستیار زندگی
«تحلیل ردیف: براساس نت نویسی ردیف میرزا عبدالله با نموداری تشریحی» برگزیده بخش هنر در سی وچهارمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اثر داریوش طلایی برگزیده‌ کتاب سال شد

«تحلیل ردیف: براساس نت‌نویسی ردیف میرزا عبدالله با نموداری تشریحی» برگزیده بخش هنر در سی‌وچهارمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.

بخش هنری تبیان
داریوش طلایی

اختتامیه سی و چهارمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و چهارمین جایزه جهانی کتاب سال، 19 بهمن 1395 با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم کتاب «تحلیل ردیف: بر اساس نت نویسی ردیف میرزا عبدالله با نموداری تشریحی» تالیف داریوش طلایی مدرس، نوازنده و آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی به عنوان اثر برگزیده بخش هنر سی و چهارمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی معرفی شد.

مؤلف در این اثر تالیفی تلاش کرده با روشی نو «ردیف میرزا عبدالله» یکی از معتبرترین روایت‌های ردیف موسیقی ایرانی را تحلیل و بررسی می‌کند؛ این در حالی است که ویژگی این روش نگاه به ردیف موسیقی دستگاهی ایران به مثابه یک زبان موسیقایی خاص است که داریوش طلایی با تدوین نقشه‌ای عینی از ردیف، به بررسی آن از زوایای مختلف می‌پردازد و در نهایت ارائه دستور زبان خاصی را برای موسیقی ایرانی مد نظر قرار می‌دهد.

داریوش طلایی از نوازندگان برجسته‌ی تار و سه‌تار و از مدرسانِ دانشگاه است.


منبع: تسنیم