تبیان، دستیار زندگی
به کمک جریان های الکتریکی می توان اعصاب مربوط به دست قطع شده را به دست مصنوعی متصل کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه یک بازو رشد می کند ؟!

به کمک جریان های الکتریکی می توان اعصاب مربوط به دست قطع شده را به دست مصنوعی متصل کرد.

ترجمه: سید محمد  امین سعادت- بخش دانش و زندگی تبیان

بازو

این مقاله به بررسی اصلاحات عملکرد بازوی مصنوعی توسط مایکل لوین، مهندس زیستی می پردازد.

بازوی قطع شده

جراحان با تمیز کردن محل باقی مانده ی زخم، آن را برای پیوند عضو آماده می کنند. سپس رشته های عصبی خام، استخوان ها، تاندون ها، عضلات و دیگر بافت ها را در دسترس می گذارند تا مولکول های سطحی را با شوک الکتریکی ضعیف درمان کنند.

هادی سیلیکونی

برای هدایت جریان الکتریکی، قسمت زخم شده می بایست مرطوب باشد و همچنین در معرض هوا قرار نگیرد؛ چرا که موجب خشک شدن و در نتیجه عفونت زخم می گردد. سپس جراحان این وسیله را بر روی محل زخم قرار می دهند.

این وسیله از سیلیکون، لاستیک، و ابریشم ساخته شده است.

بازو

جاری شدن یون ها

درون این وسیله داروهایی وجود دارد که می تواند کانال های یونی بدن را دستکاری کنند، و همچنین موجب از بین رفتن پروتئین هایی که روی سطح سلول ها می نشینند و مانع عبور و مرور مولکول های الکتریکی می شوند را بگیرند. که در نهایت نتیجه این عمل، تغییر بار الکتریکی سلول ها و علامت دهی به دیگر سلول های سطح بدن می شود.

بازو

ماشه ی ژنی

سیگنال های بیولوژیکی سلول ها، بر روی عملکرد و جهت ژن ها تاثیر می گذارند، و موجب عمل کردن بصورت کد های نرم افزاری بر روی تمام بدن می شوند. زمانی که سیگنال حاوی دستور تقسیم به یک سلول داده می شود، یک اثر آبشاری بوجود می آید، و بدن به حالت طبیعی شروع به آغاز انجام فرآیند رشد بازو می کند.

بازو

بازوی جدید

این فرآیند در مقایسه با فرآیند های رشد جنینی سرعت بالاتری دارد. این یعنی یک جوان 25 ساله، بطور مثال یک سرباز جنگی که بازوی خود را از دست داده است، باید برای یک دهه، یعنی تا 35 سالگی صبر کند، که در نهایت بازوی او تا به اندازه ی دست یک کودک مقطع ابتدایی رشد کند. که البته همین مقدار بسیار بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

بازو


منبع: Popsci.com