تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت  آیت الله نوری همدانی امروز یكشنبه در جمع دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس و شهر ری، خلع سلاح دانشگاهیان از ایمان و محروم كردن حوزویان از علوم جدید را هدف دشمنان برشمردند و خواستار آمادگی ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خلع سلاح دانشگاهیان از ایمان و حوزویان از علوم جدید هدف دشمن است

حضرت  آیت الله نوری همدانی امروز یكشنبه در جمع دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس و شهر ری، خلع سلاح دانشگاهیان از ایمان و محروم كردن حوزویان از علوم جدید را هدف دشمنان برشمردند و خواستار آمادگی برای مبارزه با نقشه‌های دشمنان شدند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله  نوری همدانی از مراجع تقلید، حجت الاسلام شهید مفتح را پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه معرفی كردند و جدایی دانشگاه و حوزه را ترفند دشمنان برای خلع سلاح دانشگاه از ایمان و محروم كردن حوزه از فراگیری علوم جدید دانستند.
ایشان با گرامی‌داشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت را یكی از پایه‌های عزت و عظمت مسلمانان دانستند و افزودند: نخستین پایه عزت از نظر قرآن كریم ایمان است. دشمنان در صدد هستند كه با مطرح كردن انواع ایسم‌ها و دیدگاه‌های ترجمه‌ای، ایمان مسلمانان را متزلزل كنند؛ زیرا معتقدند كه اسلام ایرانیان، در سایه ایمان به وجود آمد.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم دومین پایه از پایه‌های عزت مسلمانان را داشتن یك نظام و حكومت دانستند و افزودند: در سایه تشكیل حكومت اسلامی قدرت به دست می‌آید و باید آن را در مسیر آبادانی مردم، گسترش عدالت، تعلیم و تربیت، اجرای نظام اقتصادی اسلام و پیاده كردن احكام مترقی آن به كار بست.
این مرجع تقلید با بیان اینكه سومین پایه از پایه‌های عظمت، وحدت و یكپارچگی می‌باشد تصریح كردند: امروز مثلث شوم استكبار، نفاق و صهیونیسم در كمین ما هستند. ما باید با آمادگی‌های فرهنگی و مانند آن آماده مبارزه با آنان و دفاع از خود باشیم.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات قرآنی مبنی بر لزوم شناخت دشمن و آمادگی لازم برای دفاع، داشتن نیروی نظامی قوی را از دیگر پایه‌های عزت و عظمت معرفی كردند و فرمودند: امروز در برابر دشمن از موضع انفعالی برخورد كردن نادرست است. همواره باید در برابر امریكا، صهیونیسم‌ و منافقین از موضع قدرت صحبت كنیم و مانع از تسلط آن‌ها بر كشورمان شویم.