تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون والیبال ایران از 26 تا 30 بهمن ماه امسال برای دومین بار میزبان مسابقات تور جهانی ساحلی است که این رقابت ها در جزیره کیش برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

69 تیم از 24 کشور جهان می‌آیند

فدراسیون والیبال ایران از 26 تا 30 بهمن ماه امسال برای دومین بار میزبان مسابقات تور جهانی ساحلی است که این رقابت‌ها در جزیره کیش برگزار می‌شود.

بخش ورزشی تبیان
والیبال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رشد و توسعه والیبال ساحلی همانند سالنی از جمله اهداف فدراسیون این رشته ورزشی است که برنامه‌های رسیدن به این هدف از مدت‌ها قبل آغاز شده است.

از جمله برنامه‌های نیل به این هدف، میزبانی مسابقات مهم والیبال ساحلی در جهان است تا ساحلی بازان ملی‌پوش ایران امکان حضور گسترده‌تر و کسب تجربه بیشتر در این رقابت‌ها را داشته باشند و از سوی دیگر توانایی والیبال ساحلی ایران نیز در رقابت با قدرت‌های برتر جهان افزایش یابد.

نخستین دوره تور جهانی والیبال ساحلی در ایران از 27 تا 30 بهمن ماه سال 94 با حضور 48 تیم از 21 کشور جهان در جزیره کیش برگزار شد و تیم‌های قطر (جفرسون سانتوس پریرا – شریف یونوس)، روسیه (اولگ استویانوسکی – آرتم یارزوتکین) و لهستان (بارتوش لویژاک – پیوتر کانتور) مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

برگزاری شایسته نخستین دوره تور جهانی ساحلی تایید فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) را به همراه داشت تا جمهوری اسلامی ایران برای سه سال متوالی میزبان این رقابت‌ها شود.

رقابت‌های امسال نسبت با سال گذشته تفاوت‌هایی از جمله سه ستاره شدن آن و افزایش 25 هزار دلاری جوایز را به همراه داشت تا انگیزه تیم‌های برتر جهان برای حضور در این رقابت‌ها دو چندان شود. تعداد زمین‌های مسابقه نیز امسال به دو زمین کاهش یافته است.

تور جهانی والیبال ساحلی در دو جدول اصلی و مقدماتی برگزار می‌شود که در جدول مقدماتی 16 تیم از جمله یک تیم از ایران برای کسب هشت سهمیه جدول اصلی در نخستین روز مسابقات به صورت حذفی به مصاف یکدیگر می‌روند.

در دومین روز نیز 24 تیم برتر جهان بر اساس رده‌بندی فدراسیون جهانی که سه تیم از ایران نیز در این گروه قرار دارند و هشت تیم صعود کننده از جدول مقدماتی در مدت چهار روز با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا در نهایت برترین‌ها معرفی شوند.

این رقابت‌ها برای تیم‌های شرکت کننده جوایزی نیز دارد که 100 هزار دلار پاداش تیم‌های برتر تور جهانی کیش خواهد بود.

ثبت نام تیم‌ها برای شرکت در این رقابت‌ها از 27 آذرماه به مدت یک ماه انجام شد و در پایان مهلت قانونی 69 تیم از 24 کشور جهان برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند.

سازمان ساحلی فدراسیون والیبال نیز نام هشت تیم ایرانی را برای حضور در این رقابت‌ها ثبت نام کرد که حضور سه تیم در جدول اصلی و یک تیم در جدول مقدماتی قطعی شده است.

11 داور بین‌المللی از جمله نادر انصاری از ایران قضاوت این رقابت‌ها را بر عهده دارند و 17 داور ایران به عنوان منشی و خط نگهدار در مدت مسابقات داوران بین‌المللی را همراهی می‌کنند.

آنا توماس از فیلیپین، پونگیا کتانا از تایلند، الیویر وینیس تورفر، فابیو آنکورا از اسپانیا، ون درمیزن از هلند، دورت سیلوان از فرانسه، برونو فراپیچینی از ایتالیا، گسیل مارتن از بلژیک، نادر انصاری از ایران، روی کاروالهو از پرتغال و میتا مونا از کنگو 11 داور بین‌المللی این رقابت‌ها هستند.

احسان براتی کیا، مسعود روحی، محمد جمشیدی، نعیم پورنایب، مصطفی مقدم، آرش جعفرپور، نوید زنده روحیان، شهاب الدین موسوی نسب، سید علی اکبر صدر، علیرضا برومند، اکبر مصیبی، حسن بازدرهوا، مسعود حمدانی، حمیدرضا طوسی، شایان سلیمانی، آرش قربانی و امیرحسین صادقی داوران ایرانی این رقابت‌ها هستند.

«ایلیا وولودارسکی» از روسیه هماننده سال گذشته به عنوان ناظر این رقابت‌ها و «شومی هانیز» از سوئیس به عنوان سرداور در این رقابت‌ها حضور دارند.


منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .