تبیان، دستیار زندگی
معاون گردشگری کشور در عین حال که از طراحی و ارائه بسته های جدید سفر برای نوروز خبر داد، تاکید کرد: درهای ایران به روی گردشگران جهان باز شده و کشور ما در سال ۲۰۱۷ مقصد بسیاری از مردم دنیا خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با شعار «ایران را متفاوت ببینید»

معاون گردشگری کشور در عین حال که از طراحی و ارائه بسته‌های جدید سفر برای نوروز خبر داد، تاکید کرد: درهای ایران به روی گردشگران جهان باز شده و کشور ما در سال ۲۰۱۷ مقصد بسیاری از مردم دنیا خواهد بود.

بخش گردشگری تبیان

 دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با شعار «ایران را متفاوت ببینید»

به گزارش تبیان از ایسنا، مرتضی رحمانی موحد ـ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ در نشست رسانه‌ای که پیش از ظهر شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) برگزار شد، درباره‌ دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۱۸ تا ۲۱ بهمن با شعار «ایران را متفاوت ببینید» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، یادآور شد: در سه سال گذشته تمام تلاش ما برای برگزاری رزمایش و گردهمایی با حضور تمام فعالان گردشگری بود.

اوبا اشاره به برندسازی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران برای معرفی بیشتر کشورمان به دنیا، اظهار کرد: نمایشگاه امسال از نظر کمّی و کیفی با تفاوت‌های جدی همراه خواهد بود. در سالن ۳۸ با روش متفاوتی، ایران را در ۷ منطقه معرفی خواهیم کرد. همچنین وزرای چند کشور خارجی مهمان ما در مراسم افتتاحیه خواهند بود و از کشورهای لبنان، افغانستان، عراق، زیمبابوه، ترکیه و هیأت‌هایی از سوئیس و قزاقستان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

در این دور از نمایشگاه بیش از ۶۰ شرکت خارجی از ۲۱ کشور حضور دارند، افزود: ۱۰ سالن با بیش از ۵ هزار متر مربع وسعت به نمایشگاه گردشگری امسال اختصاص داده شده که این فضا نسبت به گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رحمانی‌موحد با یادآوری این‌که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران در تقویم جهانی سازمان گردشگری دنیا ثبت شده است، گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه، تقویت کیفی و تاثیرگذاری گردشگری ایران از سطح منطقه‌ای به بین‌المللی است، چرا که بر این باوریم باید از نظر استانداردها به سطح بین‌المللی ارتقاء یابیم.

معاون گردشگری در ادامه با اشاره به طراحی بسته‌های متوع سفر، افزود: این بسته‌ها که برای سفرهای یک و پنج روزه آماده شده، تا پایان بهمن‌ماه به دفاتر خدمات مسافربری ارائه خواهد شد. همچنین تا پیش از نوروز با همکاری تورگردان‌ها بسته تولید و بازایابی سفر طراحی و عرضه می‌شود.

اقدام جدید آمریکا حمایت نخواهد شد

او همچنین درباره‌ی اعمال محدودیت‌های جدید برای اتباع ایرانی توسط آمریکا، بیان کرد: گردشگری محصول روابط مردمی و همکاری‌های بین‌المللی است. ما قبلا هم در شرایط سخت، تمرین داشتیم و این اقدام جدید از طرف کشوری که توسط حاکمیت خود به نقد کشیده شده است، هیچ حمایتی نخواهد شد.

وی همچنین گفت: گردشگری ایران حتی در زمانی که آمریکا محدودیت ویزا برای اتباع ۳۸ کشوری که پیش‌تر به ایران سفر کرده بودند، با رشدی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد روبرو شد. درهای ایران به روی گردشگران جهان باز شده است و کشور ما در سال ۲۰۱۷ مقصد بسیاری از مردم دنیا است.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران با همراهی ۲۱ کشور

فرهاد امینیان – مجری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ـ در ادامه‌ی این نشست با بیان این‌که در این دور از نمایشگاه بیش از ۶۰ شرکت خارجی از ۲۱ کشور حضور دارند، افزود: ۱۰ سالن با بیش از ۵ هزار متر مربع وسعت به نمایشگاه گردشگری امسال اختصاص داده شده که این فضا نسبت به گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته‌ی او، ۳۸۱ شرکت داخلی تاکنون برای حضور در دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ثبت‌نام کرده‌اند پیش‌بینی می‌شود تعداد آن‌ها تا زمان برپایی به ۴۰۰ شرکت برسد.

امینیان همچنین با اشاره به تنوع‌بخشی به رویدادهای نمایشگاه بین‌المللی گردشگری امسال، افزود: سال گذشته ۲۴۵ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که البته آمار آن تفکیک نشده است.


منبع :ایسنا