تبیان، دستیار زندگی
قنبری با اشاره به ظرفیت بالای ستاد هسته های مردمی پیشگیری گفت: فعالیت هسته های مردمی پیشگیری از وقوع جرم باعث کاهش جرایم و افزایش امنیت مردم می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاهش جرایم با فعالیت مردمی

قنبری با اشاره به ظرفیت بالای ستاد هسته‌های مردمی پیشگیری گفت: فعالیت هسته‌های مردمی پیشگیری از وقوع جرم باعث کاهش جرایم و افزایش امنیت مردم می‌شود.

بخش حقوق تبیان

قنبری

نشست اعضای هسته‌های ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آران و بیدگل با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان و جمعی ازمسئولان شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.

در ابتدای این نشست که به دعوت دادگستری شهرستان آران و بیدگل و با حضور نیروهای مردمی فعال در عرصه‌های اجتماعی و مذهبی شهرستان برگزار شد تاج افروز رئیس دادگستری این شهرستان با اشاره به وضعیت بافت شهری و فرهنگ غنی مردم آران و بیدگل، گزارشی در خصوص ارتباط نزدیک مجموعه قضایی شهرستان با معتمدین محلی و ائمه جماعت مساجد ارایه کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از بازتأسیس ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد: این حرکت باعث انسجام نیروهای متدین و دلسوز جامعه برای پیشگیری از جرایم تحت حمایت و نظارت دستگاه قضایی خواهد شد.

در ادامه جوادی دادستان عمومی و انقلاب آران و بیدگل با تشریح برخی عناوین مجرمانه که در سطح شهرستان به وقوع می پیوندد از اعضاء هسته‌های مردمی درخواست کرد با سعه صدر و قانونمداری، همکاری خود را با دادسرا برای شناسایی علل و عوامل وقوع جرایم تداوم بخشند.

محمدرضا قنبری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان نیز این شهرستان را دارای ظرفیت بالای فرهنگی دانست و با تشریح شرح وظایف دیده بان‌های اجتماعی گفت: فعالیت هسته‌های مردمی پیشگیری از وقوع جرم دراین منطقه باعث کاهش جرایم و افزایش امنیت مردم می‌شود.

محمدرضا قنبری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان نیز  این شهرستان را دارای ظرفیت بالای فرهنگی دانست و با تشریح شرح وظایف دیده بان‌های اجتماعی گفت: فعالیت هسته‌های مردمی پیشگیری از وقوع جرم دراین منطقه باعث کاهش جرایم و افزایش امنیت مردم می‌شود.

نیکنام، رئیس زندان شهرستان کاشان نیز با اشاره به وضعیت زندان‌ها، از اعضای هسته‌های مردمی درخواست کرد نسبت به ترویج فرهنگ صلح وسازش و بخشش دربین مردم همکاری کنند و این سنت نیکو را گسترش دهند تا کمتر شاهد تشکیل پرونده‌های کیفری باشیم.

در پایان، آیت الله موسوی امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به وظیفه قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم، هسته‌های مردمی را به عنوان عیون دستگاه قضایی برای رصد و شناسایی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در کالبد جامعه و محله‌های شهر دانست.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .