تبیان، دستیار زندگی
کتاب «روش تحقیق در هنر و طراحی» که طاهر رضازاده آن را به فارسی برگردانده از سوی انتشارات متن منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب «روش تحقیق در هنر و طراحی» خواندنی شد

کتاب «روش تحقیق در هنر و طراحی» که طاهر رضازاده آن را به فارسی برگردانده از سوی انتشارات متن منتشر شد.

بخش هنری تبیان
کتاب «روش تحقیق در هنر و طراحی

کتاب «روش تحقیق در هنر و طراحی» اثر کرول گری‌ و جولی‌ین ملینز با ترجمه طاهر رضازاده از سوی انتشارات متن (فرهنگستان هنر) روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب شامل 6 فصل است که در فصل اول به مقدمه پژوهش در هنر و طراحی می‌پردازد. در فصل دوم با روش‌های زمینه‌‌مند سازی پژوهش مطالبی را خواننده از نظر می‌گذراند. تعیین جهت و ترسیم موقعیت پژوهش عنوان سومین فصل کتاب است که شامل طرح سوال پژوهش، بازگشت به روش‌شناسی، دیدگاه‌ها و رویکردهای ممکن در پژوهش و ... می‌شود. گشت و گذار در زمین، خواندن نقشه، گزارش سفر نیز به ترتیب عناوین فصل‌های چهارم تا ششم این کتاب است، همچنین شرح واژگان تحقیق مربوط به هنر و طراحی به همراه واژه‌نامه انگلیسی به فارسی نیز در ضمائم کتاب آمده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «کتاب حاضر درباره یادگیری است، یادگیری پژوهش. این نکته قبول عام یافته است که یادگیری در هنر و طراحی به روش تجربی انجام می‌شود. ما با کار کردن بهتر یاد می‌گیریم و با تجربه مستقیم موضوع و بازاندیشی درباره آن. ما با کار علمی با پژوهش و با تامل در این هر دو آموزش می‌بینیم. این یادگیری فعال و باز اندیشانه رابطه پویایی میان کار علمی و پژوهشی برقرار می سازد. کار علمی پرسش‌هایی ایجاد می‌کند که نیازمند پژوهش است و متقابلا پژوهش نیز بر کار علمی اثر می‌گذارد. این یادگیری در نظام تحصیلات تکمیلی صورت می‌گیرد که شامل راهبردهای آموزشی دانجشو محور و کار پروژه‌ای است. این نظام ساختار و معیارهای روشنی را برای یادگیری فراهم می‌کند.»

کتاب «روش تحقیق در هنر و طراحی» در 318 صفحه با قمیت 18 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری(متن) روانه بازار کتاب شده است.


منبع: فارس