تبیان، دستیار زندگی
موزه هنرهای مدرن نیویورک در اعتراض به قانون وضع شده توسط «دونالد ترامپ» - رییس جمهور آمریکا - آثاری را از هنرمندان مسلمان دوباره به نمایش گذاشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش آثار هنرمندان ایرانی در نیویورک برای اعتراض به ترامپ!

موزه هنرهای مدرن نیویورک در اعتراض به قانون وضع‌شده توسط «دونالد ترامپ» - رییس‌جمهور آمریکا - آثاری را از هنرمندان مسلمان دوباره به‌نمایش گذاشته است.

بخش هنری تبیان
موزه هنرهای مدرن نیویورک

موزه هنرهای مدرن نیویورک در اعتراض به قانون وضع‌شده از سوی «دونالد ترامپ» مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، مجموعه آثاری از هنرمندان مسلمان از کشورهای تحت تاثیر این قانون را جایگزین آثار هنرمندان نام‌دار غربی کرده است.

هفت اثر از هنرمندانی مانند «ابراهیم الصالحی» نقاش سودانی، «زاها حدید» معمار سرشناس متولد عراق و طلا مدنی هنرمند ایرانی در گالری طبقه پنجم موزه‌های مدرن جایگزین آثار هنرمندان مطرح غربی مانند «پابلو پیکاسو»، «آنری ماتیس» و «فرنسس پیکابیا» شده است.

در مجموعه آثار به‌نمایش گذاشته‌شده درباره هنر نیویورک، تمام آثار به‌جز آثار «ابراهیم الصالحی» و «زاها حدید» به هنرمندانی متعلق است که اصالت ایرانی دارند که شامل پرویز تناولی مجسمه‌ساز ایرانی، حسین زنده‌رودی طراحی ایرانی، شیرانا شهبازی هنرمند عکاس و مارکوس گریگوریان هنرمند نقاش می‌شود.

در کنار هریک از آثار تازه به‌نمایش درآمده نیز این توضیح روی دیوار گذاشته شده است : «این اثر متعلق به یک هنرمند از کشوری است که شهروندانش به سبب قانون اجرایی «دونالد ترامپ» مورخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ از ورود به آمریکا منع شده‌اند.»

علاوه بر این، یک مجسمه بزرگ اثر سیا ارمجانی هنرمند ایرانی - آمریکایی در لابی شیشه‌ای مشرف به باغ - موزه هنرهای مدرن به‌نمایش گذاشته شده است.

موزه هنرهای مدرن نیویورک همچنین نمایش فیلم‌هایی را که سازندگان آن‌ها مشمول قانون جدید دولت آمریکا می‌شوند، در برنامه خود در این ماه قرار داده است که شامل نمایش فیلم‌هایی از «کاس الزوبیدی» فیلمساز عراقی متولد آلمان و همچنین فیلمی از «اوسامه محمد» سینماگر سوری می‌شود.


منبع: ایسنا