تبیان، دستیار زندگی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات 18 بهمن ماه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه خبر داد.

بخش ارتباطات تبیان
وزیر ارتباطات

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در مراسم راه‌اندازی پروژه تلاش ۳ با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات تنها محصول بخش‌های دولتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، بلکه مجموعه بزرگی از بخش خصوصی برای این کار تلاش کردند، گفت: هماهنگی‌ها بین بخش خصوصی و دولتی انجام شده و امروز ما می‌توانیم به شبکه ملی اطلاعات افتخار کنیم و این شبکه تاثیرات زیادی در پاکسازی فضای مجازی و رونق کسب و کار خواهد داشت. همچنین فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در روز دوشنبه بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شرکت ارتباطات زیرساخت برای پروژه‌های انجام شده اظهار کرد: زیرساختی‌ها، اجرای پروژه‌های مختلفی را آغاز کردند و در حال حاضر شبکه انتقال در فاز سوم آن اجرا می‌شود. در ابتدای دولت هر آنچه در شبکه انتقال داشتیم، نزدیک به ۱۰۰۰ گیگابیت در ثانیه بود که در دو سال به ۴۰۰۰ گیگابیت رسید و امروز با افتتاح پروژه تلاش ۳ به ۱۰ هزار گیگابیت در ثانیه می‌رسد که نشان از یک تحول بزرگ است و امیدواریم در همه بخش‌ها چنین تحولی داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاستی‌های انجام شده در مسیر تحولات و توسعه زیرساختی ICC در کشور گفت: ما کار بزرگی نکردیم و باید انتقاد کرد از افرادی که باید این کار را قبلا انجام می‌دادند، زیرا توسعه ICC سه سال سال گذشته در دنیا رخ نداده است، بلکه از ۱۰ سال پیش در گوشه و کنار دنیا توسعه ICC به عنوان زیرساخت توسعه قرار گرفته بود و کشورها تصمیم گرفتند برای رفاه مردم ارگان‌های مختلف دولتی و غیردولتی را هوشمند کنند که بستر این موضوع در کشور ما فراهم نبود.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .