تبیان، دستیار زندگی
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با تشریح زوایای مختلف نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران که با مشارکت ۲۱ کشور دنیا برگزار می شود از تهیه و آماده شدن بسته های ارزان سفرهای یک و ۵ روزه برای نوروز امسال خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسته‌های ارزان سفرهای یک و ۵ روزه برای نوروز اعلام می‌شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با تشریح زوایای مختلف نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران که با مشارکت ۲۱ کشور دنیا برگزار می‌شود از تهیه و آماده شدن بسته‌های ارزان سفرهای یک و ۵ روزه برای نوروز امسال خبر داد.

بخش گردشگری تبیان

بسته‌های ارزان سفرهای یک و ۵ روزه برای نوروز اعلام می‌شود

به گزارش تبیان از تسنیم، مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از 18 تا 21 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار می شود، اظهار داشت: تمام تلاش ما در این سه سال برگزاری یک رزمایش و گردهمایی برای حضور تمام فعالان گردشگری بوده و این دوره نیز با «شعار ایران را متفاوت ببینید» برگزار خواهد شد.

وی با تایید برای برندسازی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در جهت معرفی بیشتر ایران به دنیا عنوان کرد: از نظر کمی و کیفی شاهد تفاوت‌های جدی خواهیم بود و در سالن 38 با روش متفاوتی ایران را در 7 منطقه معرفی خواهیم کرد. همچنین وزرای چند کشور خارجی میهمان ما در مراسم افتتاحیه خواهند بود و از کشورهای لبنان، افغانستان، عراق، زیمبابوه، ترکیه و هئیت‌های از سوئیس و قزاقستان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رحمانی موحود با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران در تقویم جهانی سازمان گردشگری دنیا ثبت شده است، ادامه داد: یکی از اهداف این نمایشگاه برای تقویت کیفی و تاثیرگذاری گردشگری ایران از سطح منطقه‌ای به سطح بین‌المللی خواهد بود و باید از نظر استانداردها به سطح بین‌المللی ارتقاء یابد.

وی درباره محدودیت‌های جدید برای اتباع ایرانی توسط آمریکا عنوان کرد: گردشگری محصول روابط مردمی و همکاری‌های بین‌المللی است و ما در شرایط سخت در این زمینه تمرین داشتیم و این اقدام جدید از طرف یکی کشور توسط حاکمیت خود به نقد کشیده شده است و هیچ حمایتی از آن نخواهد شد، حتی وقتی محدودیت 38 اتباع به ایران شد با این وجود ما رشد ورود گردشگر از 30 تا 100 درصد داشتیم زیرا گردشگری ایران به روی جهان باز شده است و درسال 2017 مقصد بسیاری از مردم دنیا ایران است.

رحمانی درباره نتیجه ایجاد برند گردشگری ایران نیز توضیح داد: ما در هر دوره برگزاری نمایشگاه گردشگری بررسی‌ و آسیب‌شناسی می‌کنیم، به هر حال کارهای بزرگ مانند کنوانسیون چند وجه است و باید مراقبت‌های جدی شود تا در مهمانوازی تعهدات بین المللی خدشه وارد نشود. در بازبینی کیفی تغییرات و اصلاحت در چیدمان غرفه‌های نمایشگاه داریم و در بخش کمی نیز زیاد دست ما نیست زیرا محدودیت فضا در نمایشگاه داریم.

معاون گردشگری ادامه داد: مدل‌های موفق نمایشگاهی دو پدیده را در کنار هم قرار می‌دهند، که یکی از مهمترین آن تولید فکر است که در بخش تولید فکر و نظرات، امسال در نمایشگاه گردشگری تعداد بسیاری سخنرانی نشست خواهیم داشت و این نمایشگاه برای تولید فکر برای ارتقای گردشگری ایران باشد.

وی درباره معرفی برند گردشگری ایران گفت: برند گردشگری مسیر طولانی را طی کرده است ولی فراخوان برای مجموعه گردشگری در زمینه شاخص‌ها و نمادها و متن مشارکت آماده شده است ولی ملاحظاتی داریم در زمینه برندهای استانی که مکانیزم برندهای استانی نیز در حال مطالعه نهایی است.

رحمانی موحد درباره بسته‌های سفر نیز عنوان کرد: بسته‌های سفر برای سفرهای یک و 5 روزه آماده شده است و تا پایان بهمن ماه به دفاتر خدمات مسافربری ارائه خواهد شد، همچنین تا قبل از نوروز با همکاری تورگردانان بسته تولید و بازایابی سفر به تفکیک تهیه و اعلام خواهد شد.

وی درباره آمار گردشگری کشور عنوان کرد: ما باید آمارهای خام و به روش‌های مختلف تهیه کنیم، بخش کلی گردشگری کشور همیشه عنوان کردیم مانند همه جای دنیا یکبار در دنیا با تحلیل و شاخص‌های لازم ارائه شود زیرا نه باعث انرژی می‌شود و هیچ تحرکی نیز ایجاد نخواهد کرد.

رحمانی موحد با ابراز امیدورای برای تکمیل روند آماری با همکاری سازمان آمار در حوزه گردشگری در سال 96 از ارسال 500 هزار پیامک به گیرندگان تخصصی گردشگری در زمینه برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته خبر داد و گفت: پیامک‌ها برای گیرندگان عممی نیز ارسال می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در یونسکو هر آثاری ثبت جهانی می‌شود یک ردیف و اعتبارات و جایگاه برای گردشگری برای آنها دیده می شود که ثبت‌ قنات‌های ایران نیز براین اساس است و معتقدیم ثبت‌های جهانی کشورمان باید بر محور گردشگری رونق پیدا کند.

رحمانی موحد درباره شرایط فعلی و حال حاضر درباره ورود توریست‌های آمریکایی به ایران به چه صورت است، ادامه داد: بحث روادید و ویزا بر عهده وزارت امور خارجه است که درباره تیم ملی کشتی آمریکا نیز اعمال شد، ما همیشه هماهنگی لازم با وزارت امور خارجه داریم و پیشنهادات اولیه باعث مواضع وزارت امور خارجه می‌شود، همیشه نیز اعلام آمادگی کردیم برای نظارت و بررسی روادید می‌گیرند اسن سازمان در این مکانیزم‌ها کمک کند و بنابر مصوبه سال 92 دولت تصویب شده که مسئولیت آن با این سازمان است و باید از این ساختارها استفاده کنیم.


منبع : تسنیم