تبیان، دستیار زندگی
زهرا احمدی پور؛ رئیس سازمان میراث فرهنگی در مراسمی از لوح ثبت جهانی قنات قصبه گناباد رونمایی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از لوح ثبت جهانی، قنات قصبه گناباد

زهرا احمدی پور؛ رئیس سازمان میراث فرهنگی در مراسمی از لوح ثبت جهانی قنات قصبه گناباد رونمایی کرد.

بخش گردشگری تبیان

رونمایی از لوح ثبت جهانی، قنات قصبه گناباد

به گزارش تبیان از دنیای سفر ؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با ثبت جهانی قنات قصبه گناباد با قدمت بیش از ۲۵۰۰ ساله، آینده روشنی فراروی گناباد قرار دارد چرا که ثبت جهانی این قنات فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری در این شهرستان را رقم می زند.

زهرا احمدی پور در مراسم رونمایی لوح ثبت جهانی قنات قصبه گناباد که عصر روز 14 بهمن ماه در سالن همایش های کوثر دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: قنات نماد سختکوشی،احترام به طبیعت و مدیریت منابع طبیعی است که قنات قصبه گناباد نمونه ای از این قنوات است.

وی بر لزوم هماهنگی بین دستگاهی برای توسعه گردشگری در گناباد اشاره و اظهار کرد: با ثبت جهانی قنات قصبه گناباد و هماهنگی بین دستگاه ها و مدیریت محلی می توان از ظرفیت گردشگری این اثر جهانی استفاده اقتصادی کرد.

اقامتگاه های بوم گردی از فرهنگ مهمان نوازی مردم ایران سرچشمه می گیرد، برهمین اساس از این فرصت نیز می توان برای رونق اقتصاد بومی خانواده و تحقق شعار سال در گناباد استفاده کرد.

با ثبت جهانی قنات قصبه گناباد با قدمت بیش از ۲۵۰۰ ساله، آینده روشنی فراروی گناباد قرار دارد چرا که ثبت جهانی این قنات فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری در این شهرستان را رقم می زند.

علاوه بر این، اقامتگاه های بوم گردی به ویژه در خراسان رضوی با توجه به آثار و شرایط تاریخی و فرهنگی این استان نقش مهمی در جذب گردشگران دارد.

معاون رئیس جمهور با توجه به نرخ بیکاری موجود در گناباد نیز گفت: تدوین طرح جامع گردشگری قنات قصبه و توسعه اقامتگاه های بوم گردی نقش مؤثری در توسعه پایدار و کاهش نرخ بیکاری گناباد دارد.

در ادامه حمید بنایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گقت: ثبت قنات قصبه گناباد در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو نتیجه مشارکت، کار جمعی، وفاق، همدلی و پیگیری مسئولان و دست اندرکاران ذیربط و این قنات نیز تجلی سخت کوشی مردم این منطقه در بهره گیری مناسب از منابع آبی است.

وی افزود: 10 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قنوات شهرستان های گناباد و بجستان اختصاص یافته اما این مبلغ جوابگوی نیاز نبوده و خواستار توجه بیشتر مسئولان به افزایش این اعتبار هستیم.


منبع :دنیای سفر