تبیان، دستیار زندگی
تعدادی از چهره ها و افراد موثر و مشهور فرهنگی کشور ترکیه در قالب یک تور ایرانگردی با هدف آشناسازی با مسیرهای توریستی و جاذبه های گردشگری ایران، عازم کشورمان شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهره های فرهنگی ترکیه عازم ایران شدند

تعدادی از چهره ها و افراد موثر و مشهور فرهنگی کشور ترکیه در قالب یک تور ایرانگردی با هدف آشناسازی با مسیرهای توریستی و جاذبه های گردشگری ایران، عازم کشورمان شدند.

بخش گردشگری تبیان

چهره های فرهنگی ترکیه عازم ایران شدند

به گزارش تبیان از ایرنا ؛ وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول گفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی با همکاری سفارت ایران در ترکیه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آژانس مسافرتی ژورک، تور آشناسازی چهره های موثر فرهنگی ترکیه با جاذبه های گردشگری ایران را برنامه ریزی کرده اند.

عبدالرضا راشد افزود: در قالب این تور گردشگری 35 نفر از چهره های موثر فرهنگی ترکیه عازم ایران اسلامی شدند.

وی بیان کرد: این گروه، از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم شهر زیارتی قم شده و از آستان مقدس حضرت معصومه (س) و موزه آستان بازدید کرده سپس به شهر کاشان رفته و از جاذبه های توریستی این شهر دیدن می کنند.

وی بیان کرد: این تور در ادامه به شهر هنر اصفهان رفته و با جاذبه های چشم نواز و تاریخ و فرهنگ ایران زمین مانند میدان نقش جهان، عالی قاپو و چهل ستون آشنا می شوند.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی با همکاری سفارت ایران در ترکیه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آژانس مسافرتی ژورک، تور آشناسازی چهره های موثر فرهنگی ترکیه با جاذبه های گردشگری ایران را برنامه ریزی کرده اند.

وی ادامه داد: تور گردشگران فرهنگی ترکیه در ادامه از اصفهان عازم مشهد مقدس شده و ضمن زیارت مرقد امام هشتم، از موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی، آرامگاه فردوسی و جاذبه های توریستی مشهد مقدس بازدید کرده و در ادامه به شهر نیشابور رفته و از شهر علم و ادب و عرفان و اماکن تاریخی و فرهنگی این منطقه بازدید می کنند.

وی تهران گردی را برنامه پایانی این تور اعلام کرد و گفت: این گروه فرهنگی ترکیه در تهران ضمن بازدید از برج میلاد و یک برنامه تهرانگردی و آشنایی با تهران امروز و بازدید از اماکن فرهنگی، هنری و گردشگری تهران به برنامه خود پایان خواهند داد.

وی هدف از این برنامه را توسعه شناخت خارجیان از جاذبه های گردشگری ایران عنوان کرد.


منبع :ایرنا