تبیان، دستیار زندگی
با تلاش قضات وکارکنان شوراهای حل اختلاف استان فارس تعداد 27 هزار و 88 فقره پرونده در سه ماهه سوم سال 95 با صلح و سازش مختومه شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مختومه شدن بیش از 27 هزار پرونده

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی گفت: با تلاش قضات وکارکنان شوراهای حل اختلاف استان فارس تعداد 27 هزار و 88 فقره پرونده در سه ماهه سوم سال 95 با صلح و سازش مختومه شده است.

بخش حقوق تبیان

شورای حل اختلاف

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس از مختومه شدن تعداد 27 هزار و 88 فقره پرونده با صلح و سازش در سه ماهه سوم سال 95 در شوراهای استان خبرداد.

وی گفت: در سه ماهه سوم امسال تعداد 5 هزار و 855  پرونده در مجتمع شوراهای حل اختلاف شیراز و 21هزار و 233پرونده ارجاع شده در سایر حوزه های شوراهای حل اختلاف استان فارس به صلح و سازش انجامید .

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی افزود: شهرستان های آباده طشک ، اقلید، فیروزآباد، کازرون و آباده به ترتیب بیشترین میزان وارده در موضوع ماده 8  شورا های حل اختلاف در 9 ماه امسال را به خود اختصاص داده اند.

وی مهمترین هدف شوراهای حل اختلاف را اقدام برای صلح و سازش میان مردم دانست و گفت: این مهم در ماده 8 به روشنی بیان شده است  که به موجب این قانون، در سه مورد ، شوراها با رضایت طرفین برای صلح و سازش اقدام می کنند .

در 9 ماهه نخست سال جاری یک هزار و958 پرونده مربوط به ماده 8 شوراهای حل اختلاف به شوراها وارد شد که از این تعداد، یک هزار و345 پرونده با تلاش و پیگیری اعضاء شورای حل اختلاف منتهی به صلح و سازش شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که  فلسفه تشکیل شوراهای حل  اختلاف ، ترویج فرهنگ صلح و سازش بوده و این امر مهم در صدر اولویت کاری شوراهای حل اختلاف استان فارس است یادآور شد: در 9 ماهه نخست سال جاری  یک هزار و958 پرونده مربوط به ماده 8 شوراهای حل اختلاف به شوراها وارد شد  که از این تعداد، یک  هزار و345 پرونده با تلاش و پیگیری اعضاء شورای حل اختلاف منتهی به صلح و سازش شد.

وی تصریح کرد: شهرستان های آباده طشک ، اقلید، فیروزآباد، کازرون و آباده  به ترتیب بیشترین میزان وارده  در موضوع ماده 8  شورا های حل اختلاف در 9 ماه امسال را به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: براساس گزارش واحد بازرسی حدود 2760 نفر ساعت بازرسی از حوزه های قضایی شوراهای حل اختلاف استان صورت گرفته است .

وی هدف از بازرسی های انجام شده را سوق دادن شوراهای حل اختلاف در جهت افزایش مصالحه و سازش ، بررسی میزان آگاهی اعضا نسبت به امور دادرسی و افزایش دانش قضایی، بررسی عملکرد رئیس حوزه قضایی و مسئول امور عمومی شورا، شناسایی همکاران قضایی و اداری موفق و ناموفق، ارزشیابی و اعلام نظر در خصوص اعضا و کارکنان شورا، نظارت بر امور زندانیان و چگونگی اجرای دستورالعمل های صادره و نظارت بر رعایت وصول تعرفه های جدید هزینه دادرسی شوراها عنوان کرد.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .