تبیان، دستیار زندگی
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری (اسکودا)گفت: ارتباط سازنده با رسانه ها و به ویژه صدا و سیما حتما می تواند به نفع کشور، مردم و نظام باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتباط سازنده با رسانه ها به نفع مردم است

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری (اسکودا)گفت: ارتباط سازنده با رسانه ها و به ویژه صدا و سیما حتما می تواند به نفع کشور، مردم و نظام باشد.

بخش حقوق تبیان

بهمن کشاورز

به گزارش از اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، بهمن کشاورز این مطلب را در دیدار با معاون پارلمانی سازمان صداو سیما و همچنین مدیر کل حقوقی این سازمان عنوان کرد.

کشاورز با اشاره به نقش وکلا در جامعه جهانی افزود: در ماجرای رئیس جمهور آمریکا و اوضاعی که با یک امضا درست کرده است بسیاری در فرودگاه ها و دیگر نقاط به مشکلات اساسی برخورده اند و جالب اینکه در تمام فرودگاه ها وکلای دادگستری سراسر جهان با تابلوی مشاوره حقوقی رایگان برای کمک شتافتند.

عبدالله زاده معاون پارلمانی صداو سیما در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از ارتباط با اتحادیه اسکودا و کانون وکلا اظهار کرد: فکر می کنم حتی بسیاری از مردم تحصیل کرده هم احتیاج دارند که با حقوقشان آشنا شوند و بتوانند برای استیفای حقشان اقدام و مشکلاتشان را حل کنند.

وی تصریح کرد: رسانه ملی مطمئنا در اذهان مردم تاثیر گذار است و گله های بسیاری از صنف های مختلف برای ما ارسال می شود و بسیاری از این موارد صحیح است و عامدانه نیست.

‏‎علیرضا آذربایجانی، نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز در این نشست با تاکید بر نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ای پر مخاطب گفت: صدا و سیما می تواند آشنایی مردم با حقوقی که دارند و چگونگی استیفای حقشان را عهده دار باشد و این موضوع رسالت بزرگی است.

‏‎عبدالله زاده اظهار کرد: متن تفاهم نامه ای که در حال تنظیم است می تواند منشا خیر و برکت برای مردم باشد و در آن به موضوع آموزش نیز پرداخته شده است.

رسالت بزرگ رسانه ملی در آشنایی مردم با حقوقشان

‏‎علیرضا آذربایجانی، نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز در این نشست با تاکید بر نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ای پر مخاطب گفت: صدا و سیما می تواند آشنایی مردم با حقوقی که دارند و چگونگی استیفای حقشان را عهده دار باشد و این موضوع رسالت بزرگی است. وی ادامه داد: کانون های وکلا ظرفیتی دارند که می توانند به شکل رایگان در اختیار مجموعه صدا و سیما باشد.

‏‎آذربایجانی گفت: معمولا مامن وکلای دادگستری در طول زندگی صنفی شان کانون وکلا است به طوری که ٩٩ درصد از اعضای هیات علمی دانشکده های حقوق از اعضا و زیر مجموعه کانون های وکلا هستند. وی اظهار کرد: کانون وکلا می تواند رابطی با کانون های بین المللی وکلا در سراسر دنیا نیز باشد.

آذربایجانی تصریح کرد: کانون های وکلا نیروی قابل توجهی دارند که صدا و سیما از این نیرو ها تا به حال استفاده نکرده و به عنوان مثال حداقل در فیلم های سینمایی که بعضا تولید می شود شکل هایی از دادگاه و نکات حقوقی دیده می شود که هیچ کدام با ساختارهای تئوری و عملی حقوق ما سازگار نیست.

نائب رئیس اتحادیه اسکودا از جانب اتحادیه و کانون های وکلا اعلام آمادگی کرد که با سازمان صدا و سیما از نظر برنامه ای و فنی همکاری داشته باشند.

نهادینه سازی فرهنگ قانون مداری

‏‎عرب نجفی مدیر کل حقوقی سازمان صدا وسیما ‏‎نیز در ادامه این نشست یادآور شد: قانون برنامه پنجم توسعه بر ما تکلیف کرده است که فرهنگ قانون مداری را نهادینه کنیم و با کمک دستگاه های مختلف با آموزش و آگاهی مردم برای پیشگیری از جرم و جلوگیری از تشکیل پرونده در قوه قضاییه تلاش کنیم .


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .