تبیان، دستیار زندگی
داور استرالیایی بیست‎وسومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان معتقد است اسب‎های اصیل عرب گنجینه‎های زنده برای ایران هستند و ایرانیان موظف به حفظ این گنجینه به بهترین نحو هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داور استرالیایی: ‌اسب‎های عرب ایران گنجینه‎های زنده هستند

داور استرالیایی بیست‎وسومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان معتقد است اسب‎های اصیل عرب گنجینه‎های زنده برای ایران هستند و ایرانیان موظف به حفظ این گنجینه به بهترین نحو هستند.

بخش ورزشی تبیان
داور استرالیایی

گراهام اسمیت در جریان برگزاری روز پایانی بیست‎وسومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان (نهمین مسابقه ایکاهو رده C) در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: این مسابقه‎، مسابقه‏ای بزرگ در ایران است و جایی است که اسب‎های سراسر کشور گرد هم می‎آیند و به نمایش گذاشته می‌شوند و داوران براساس آخرین قوانین ایکاهو (سازمان اسب عرب اروپا) به این اسب‎ها در آیتم‎های مختلف امتیاز می‎دهند.

وی ادامه داد: ایران دارای اسب‎های بسیار زیبایی است و من بسیار مفتخر و خوشحال هستم که در ایران حضور دارم و این اسب‎های اصیل را می‎بینم.

این داور استرالیایی سوارکاری درخصوص کیفیت و سطح اسب‎های شرکت‎کننده در رقابت‎ها نیز عنوان کرد: اسب‎های این جا (خوزستان) در سطح بسیار بالایی هستند و همان‎طور که گفتم ایران اسب‎های بسیار زیبایی دارد. در حال حاضر نیز که تحریم‎‏ها علیه ایران برداشته شده است، این کشور بهتر و راحت‎تر می‎تواند اقدام به تبادل اسب با کشورها کند. من به کشورها و شهرهای مختلف دنیا از جمله لاس‎وگاس برای مسابقه و قضاوت سفر کرده‎ام ولی آن چیزی که در مقایسه با این کشورها در ایران دیده‎ام حاکی از این است که ایران دارای بهترین اسب‎ها در جامعه اسبی دنیا است.

وی در پاسخ به این سوال که آینده این رشته در ایران را چگونه ارزیابی می‎کند؟ خطاب به ایرانیان گفت: رشته سوارکاری در ایران روز به روز در حال رشد است. اسب‎های اصیل عرب همانند یک میراث زنده برای شما هستند و شما باید این اسب‎ها را به بهترین نحو حفظ و کمک کنید که هر چه بیشتر رشد کنند. شما در ایران دارای میراث‎های فرهنگی بسیاری از جمله پرسپولیس و مکان‎های تاریخی زیبا هستید و این اسب‎‎ها نیز گنجینه‎های زنده‎ برای شما در ایران محسوب می‎شوند و شما موظف به حفظ آن‎ها هستید و باید به پیشرفت هر چه بیشتر این اسب‎ها کمک کنید. این اسب‎ها، اسب‎هایی هستند که میراث شما هستند و از اجداد به شما به ارث رسیده‎اند و باید امانتداری خوبی از آن‎ها داشته باشید.

اسمیت درخصوص جایگاه سوارکاری ایران در دنیا نیز اظهار کرد: معتقدم ایران در حال حاضر در این رشته ورزشی دارای جایگاه نسبتا خوبی در دنیا است اما همچنان در حال یادگیری است و در موقعیتی است که همچنان در حال فراگیری علم روز در این رشته است.

وی افزود: این که ما اینجا هستیم و ایران از داوران خارجی و بین‎المللی جهت قضاوت این مسابقات دعوت به عمل می‎آورد، ایده بسیار خوبی از جانب مسوولان کشور است. حضور داوران اروپایی که سابقه قضاوت‎های بسیار در سطح جهان را دارند در کنار داوران ایرانی در این مسابقات یک همکاری دوجانبه بسیار خوب را به وجود آورده و این فرصت را برای داوران ایرانی نیز فراهم آورده است تا با حضور در کنار داوران خارجی به کسب علم روز رشته سوارکاری بپردازند.

به گزارش ایسنا، بیست‎وسومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان با حضور 176 شرکت‎کننده از چهارشنبه (13 بهمن‎ماه) به مدت سه روز به میزبانی اهواز و در مجموعه ورزشی امام رضا (ع) شهرک نفت برگزار شد.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .