تبیان، دستیار زندگی
شاهكار برنامه ریزی مسوولان سازمان لیگ در فصل جاری، بارها صدای مربیان و مدیران باشگاه ها را در آورده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاهكار برنامه‌ریزی لیگ برتر

شاهكار برنامه‌ریزی مسوولان سازمان لیگ در فصل جاری، بارها صدای مربیان و مدیران باشگاه‌ها را در آورده است.

بخش ورزشی تبیان

تماشاگر

اعمال تعطیلی‌های پیاپی و طولانی و برگزاری اردوهای تیم ملی باعث شد نظم لیگ شانزدهم به‌طور كامل تحت تاثیر قرار بگیرد. حالا نیم‌فصل دوم در شرایطی برگزار می شود که برای جبران بازیهای دور رفت، قرار است مسابقات به‌طور فشرده و در فواصل زمانی چهار یا پنج روزه برگزار شود. این مساله به‌طور طبیعی امكان برگزاری مسابقات در روزهای تعطیل پایان هفته را هم به حداقل می‌رساند. به‌عنوان مثال شاید برای‌تان جالب باشد بدانید تیمی مثل پرسپولیس تا پایان لیگ شانزدهم دیگر روز جمعه بازی نخواهد داشت؛ نه در تهران، نه بیرون از آن!

پرسپولیس

سرخپوشان اولین بازی دور برگشت را برابر سایپا برگزار كردند. با این حال بازی بعدی آنها مقابل فولاد خوزستان روز چهارشنبه برگزار شد که غیرتعطیل بود. پرسپولیس در هفته هجدهم نیز روز دوشنبه با گسترش‌فولاد دیدار کرد.

بازی بعدی قرمزها روز شنبه با صبای قم بود. در هفته بیستم باید بازی بزرگ فصل برابر تراكتورسازی را در روز یكشنبه برگزار كند. امسال حتی دربی تهران هم روز جمعه نیست و سرخابی‌ها یكشنبه 24بهمن با یكدیگر رودررو خواهند شد. سرانجام در هفته بیست‌ودوم یك بازی پرسپولیس آخر هفته خواهد بود، اما این یكی هم جمعه نیست و این تیم باید روز پنج‌شنبه با سپاهان دیدار كند. دیدار پرسپولیس و نفت در هفته بیست‌وسوم روز یكشنبه به انجام می‌رسد و هفته بعدش بار دیگر این تیم باید روز پنج‌شنبه مقابل استقلال خوزستان بایستد.

این آخرین بازی سرخپوشان در سال95 خواهد بود؛ سالی كه ورزشگاه آزادی دیگر در روز تعطیل برای پرسپولیس پر نخواهد شد. جالب اینجاست كه در 6 هفته پایانی لیگ در سال96 هم در روزهای جمعه هیچ مسابقه‌ای برای پرسپولیس در نظر گرفته نشده است.

این تیم در 6بازی آخرش باید به ترتیب در روزهای شنبه، چهارشنبه، شنبه، پنج‌شنبه، شنبه و باز هم پنج‌شنبه به مصاف رقبا برود. یعنی حتی مراسم احتمالی قهرمانی و اهدای جام هم روز تعطیل نخواهد بود؛ اگر پرسپولیس هفته ماقبل آخر قهرمان شود، برگزاری جشن در تهران و روز شنبه خواهد بود و اگر هم كار به هفته آخر بكشد، سرخپوشان در صورت قهرمانی احتمالی باید در یك روز پنج‌شنبه در مشهد جشن بگیرند!

استقلال

اما شرایط استقلال هم تفاوت چندانی با پرسپولیس ندارد. آبی‌ها هم تا پایان فصل فقط یك بار در روز جمعه بازی خواهند كرد و البته چهار مسابقه آنها هم روز پنج‌شنبه خواهد بود. مطابق برنامه این تیم در هفته نوزدهم روز جمعه با پیكان دیدار کرد ، در هفته بیست‌ودوم روز پنج‌شنبه با ذوب‌آهن، در هفته بیست‌وششم روز پنج‌شنبه با گسترش‌فولاد، در هفته بیست‌وهشتم روز پنج‌شنبه با تراكتورسازی و در هفته سی‌ام روز پنج‌شنبه با سپاهان دیدار خواهد كرد.

اگر تقویم ما میلادی بود!

با توجه به تعدد مسابقات لیگ در روزهای شنبه و یكشنبه، این‌طور به نظر می‌رسد كه اگر تقویم كشور ما میلادی بود و این دو روز به‌عنوان روزهای تعطیل شناخته می‌شد، مردم راحت‌تر می‌توانستند در استادیوم حاضر شوند. هرطوری حساب كنید شاهكار بزرگی است؛ در كشوری كه پنج‌شنبه نیمه‌تعطیل و جمعه تعطیل شناخته می‌شود، بیشتر بازی‌ها شنبه و یكشنبه است!


منبع: اسپرت