تبیان، دستیار زندگی
روند تولید مجموعه ۱۲ جلدی کارنامه عملیاتی لشگر ۷ دزفول در عملیات های دفاع مقدس توسط نشر نیلوفران ادامه داشته و رونمایی ۲ جلد دیگر از آن بهار سال آینده انجام می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشادت های لشگر ۷دزفول در مجموعه ۱۲ جلدی گردآوری می شود

روند تولید مجموعه ۱۲ جلدی کارنامه عملیاتی لشگر ۷ دزفول در عملیات های دفاع مقدس توسط نشر نیلوفران ادامه داشته و رونمایی ۲ جلد دیگر از آن بهار سال آینده انجام می شود.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

عبدالرضا سالمی نژاد نویسنده و مدیر انتشارات نیلوفران  گفت: در حال حاضر مشغول آماده سازی تعدادی دیگر از عناوین مربوط به کتاب های دفاع مقدس و به ویژه شهر دزفول هستیم. طبق روالی که چند سال پیش آن را در پیش گرفته ایم، تعدادی عناوین برای روز چهارم خرداد _ روز مقاومت و پیروزی، روز دزفول _ آماده می کنیم.

وی افزود: این کار را از سال ۹۰ آغاز کردیم و امسال ششمین سال انجام آن است. به این ترتیب طبق فراخوانی که بین دوستان نویسنده و آشنا به کار مستند دفاع مقدس اعلام کردیم، تعدادی مطلب به دفتر نشر نیلوفران رسید که قرار است ۸ عنوان از آن ها را چاپ کنیم.

این محقق دفاع مقدس ادامه داد: همچنین انتشار مجموعه ۱۲ جلدی مستندی را درباره نقش و عملکرد لشگر ۷ ولی عصر در دوران دفاع مقدس در دستور کار داریم. ستادی در شهر دزفول تشکیل شده که ستاد تدوین لشگر ۷ نام دارد. به این ترتیب، دوستان فعال در این ستاد، مصاحبه ها و مطالب مستندی را که گردآوری می کنند به من می رسانند و بناست با اتکا به این اطلاعات، ۱۲ عملیاتی را که لشگر ۷ ولی عصر در آن ها فعال بوده مکتوب کنیم.

سالمی نژاد گفت: از این مجموعه، کتاب عملیات بیت المقدس، تحت عنوان «فاتحان شلمچه» سال گذشته چاپ شد. امسال هم کتاب مربوط به عملیات رمضان با نام «دلاوران پاسگاه زید» چاپ شد. دو کتاب نامبرده در واقع مجلدات دوم و سوم مجموعه بودند و جلد اول را با تاخیر و پس از این دو کتاب چاپ کردیم. این کتاب با نام «فاتحان سایت و رادار» درباره عملیات فتح المبین است.

مدیر نشر نیلوفران در ادامه گفت: کتاب چهارم درباره عملیات خیبر است و فعلا با یک عنوان پیشنهادی به نام «نبرد در کمین های پنجه گرگی» شناخته می شود. این اثر هم در واقع جلد ششم مجموعه است و کارهای مربوط به جلد های چهارم و پنجم هنوز انجام نشده است. همان طور که اشاره کردم، دوستان ستاد تدوین لشگر ۷ مطالب خام را در اختیار من می گذارند و من آن ها را تدوین می کنم. هرکدام از این کتاب ها حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ راوی داشته و حدود ۲ هزار صفحه هستند که با ویرایش، آن ها را تبدیل به ۵۰۰ صفحه کتاب می کنم. تقریبا ۹۰ درصد مطالب این کتاب ها بکر و تازه هستند و برای اولین بار است که مطرح می شوند.

وی گفت: تیراژ اولیه کتاب ها هزار و ۲۰۰ نسخه است و قصد داریم آن ها را دوباره چاپ کنیم. همان طور که گفتم مطالب این کتاب ها تازه و جامع هستند و راویان آن ها از بالاترین سطح فرماندهی گرفته تا جزئی ترین رزمنده را در بر می گیرند. بنا داریم «نبرد در کمین های پنجه گرگی» و «فاتحان سایت و رادار» را فروردین ماه پیش رو رونمایی کنیم.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .