تبیان، دستیار زندگی
حضور 42 كشور دنیا برگزار می شود دو ویدئوآرت و 10 قطعه عكس از آثار سیف الله صمدیان در بی ینال استانبول به نمایش درمی آید. به گزارش روزنامه ایران در این بی ینال كه از 29 شهریور ماه تا 25 آبان در دانشگاه سینان تركیه و تنگه بسفر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 25 شهریور 82

بی ینال هنر جدید استانبول با حضور 42 كشور دنیا برگزار می شود

دو ویدئوآرت و 10 قطعه عكس از آثار سیف الله صمدیان در بی ینال استانبول به نمایش درمی آید.

به گزارش روزنامه ایران در این بی ینال كه از 29 شهریور ماه تا 25 آبان در دانشگاه سینان تركیه و تنگه بسفر برگزار می شود 850 هنرمند از 42 كشور جهان حضور خواهند داشت.

این دو سالانه هنرهای تجسمی و هنر جدید كه یكی از بی ینال های درجه یك دنیا محسوب می شود، امسال با موضوعیت "عدالت شاعرانه" ،  آثار هنرمندان مطرح دنیا را به نمایش می گذارد. آثار شركت كننده در این بی ینال، آخرین یافته های این هنرمند است كه در آن ها ترقی در صحنه مدرن كشف و لمس به نمایش گذاشته شده و همچنین در این آثار واژه های «شعر» و «عدالت» در صحنه هنر متجلی شده است. سیف الله صمدیان به عنوان هنرمند ایرانی این بی ینال ، دو ویدئوآرت با عنوان "ایستگاه سفید " و "هنر كشتن" و 10 قطعه عكس را به موضوعیت بدیع و مستند اجتماعی به نمایش می گذارد.

بنابراین گزارش، دن كامرون یكی از مدیران ارشد موزه هنرهای مدرن نیویورك به عنوان دبیر هنری این بی ینال انتخاب شده است. وی دبیر نمایشگاه هایی همچون «هنر و بدل آن» در بارسلونا(1986)، هنر مدرن چیست؟ در مالمو سوئد (1987) و ... بوده است. وی آثار صمدیان را از بی ینال كاسل آلمان و شارجه انتخاب كرده است.

در این دو سالانه ، آثاری از زومین با دیولا از اسپانیا، مونیكا بونویچینی از ایتالیا، استیفن دین از فرانسه، شهرام كریمی از آلمان و مایكل رایلی از استرالیا نیز به نمایش در می آید. گفتنی است، آثار این بی ینال از 27 شهریور به مدت دو روز به داوری گذاشته می شود.