تبیان، دستیار زندگی
کتاب «الیورتویست» نوشته چارلز دیکنز با ترجمهزهرا قلمبر دزفولی در انتشارات شهرقصه منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترجمه تازه‌ای از رمان معروف چارلز دیکنز منتشر شد

کتاب «الیورتویست» نوشته چارلز دیکنز با ترجمهزهرا قلمبر دزفولی در انتشارات شهرقصه منتشر شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

این کتاب از مجموعه کتاب‌های کلاسیک شهرقصه است که در ۴۸ صفحه و با بازنویسی مگی پیرسون Maggie Pearson تنظیم شده است و با تصویرهای مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده است. گرچه رمان چارلز دیکنز برای گروه سنی نوجوان مناسب است اما این کتاب سعی کرده است با خلاصه نویسی اثر و بدون حذف وقایع مهم، کودکان را هم با رمان های کلاسیک آشنا کند.

در بخشی از پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «رئیس نوانخانه زیر لب گفت: این پسر از وقتی به دنیا آمده دردسر به بارآورده! سرپرستار گفت:کدام پسر را می‌گویید آقای بامبل؟ ...- کدام پسر؟ الیورتویست خانم! اگر سر آن پسر یک روز بالای دار نرفت اسم من بامبل نیست. با همه این حرفها او برای به دار آویخته شدن به دنیا نیامده بود. او به دنیا آمده بود تا قهرمان شود.»

چارلز دیکنز نویسنده شهیر انگلیسی دوران کودکی سختی را پشت سرگذاشت. تمام خانواده‌اش دور از او به دلیل بدهکاری در زندان به سر می‌بردند. چارلز جوان برای کمک به خانواده‌اش در یک کارخانه واکس‌سازی کار می‌کرد. بعدها خانواده دوباره دور هم جمع شدند و دیکنز توانست باز به مدرسه برود اما او هرگز فقر و سختی زندگی در کارخانه را از یاد نبرد و نگرش و آموخته‌هایش را در نوشته‌هایش منعکس کرد. او با تلاش بی وقفه توانست در زمینه خبرنگاری ونویسندگی به شهرت و موفقیت دست یابد. او در اوایل قرن نوزدهم از دنیا رفت و تا آخرین نفس از نوشتن و تلاش برای تغییرات اجتماعی دست نکشید.

این کتاب را انتشارات شهرقصه در مجموعه کتاب های کلاسیک در ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ۳۰۰۰ تومان منتشر کرده است.


منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .