تبیان، دستیار زندگی
سومین دوره حراج عکس گالری «شماره شش» به مدت سه روز از ۶ اسفند در محل این گالری برپا می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزئیات حراج عکس «شماره شش»

سومین دوره حراج عکس گالری «شماره شش» به مدت سه روز از ۶ اسفند در محل این گالری برپا می شود.

بخش هنری تبیان
حراج عکس

حامد دهقان یکی از مسئولان برگزاری حراج عکس گالری «شماره شش» درباره این حراج به خبرنگار مهر گفت: حراج عکس گالری «شماره شش» از ششم تا هشتم اسفند به مدت سه روز از ساعت یازده صبح الی هشت شب برگزار خواهد شد. در این حراج آثار بیش از هفتاد عکاس به فروش گذاشته خواهد شد و قیمت آثار با توافق میان هنرمندان و برگزا کنندگان حراج و تا سقف یک میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

وی ادامه داد: این حراج به مدیریت کتایون ده چمنی مدیر گالری و با گردآوری زروان روحبخشان و بنده برگزار خواهد شد.

دهقان درباره هدف برگزاری این حراج اظهار کرد: هدف از برگزاری این حراج که امسال سومین دوره آن برگزار می شود، تلاشی است برای ایجاد بستری مناسب برای خرید آثار هنری توسط مخاطبان عمومی آثار هنری و نه صرفا مجموعه ‌داران؛ چرا که حضور اثر هنری در خانه‌ بسیاری از مردم و مخاطبان خواست بسیاری از هنرمندان هم هست. از سوی دیگر در اغلب حراج‌ی های هنری در ایران، عکس و هنر عکاسی جز در مواردی خاص چندان مورد توجه مجموعه‌داران واقع نشده است در حالی که این هنر مخاطبان علاقه‌‌مند بسیاری دارد و به واسطه‌ قابلیت تکثیر می‌ تواند حدود تأثیرگذاری وسیع ‌تری داشته باشد. گالری «شماره شش» سعی کرده است با پرداختن به هنر عکاسی در قالب حراج، مخاطبان عمومی را به داشتن آثار عکاسی ترغیب کند.

وی در توضیح بیشتر گفت: بناست فقط یک نسخه از آثار هنرمندان با قیمت پایین تر در این حراج به فروش برسد و در واقع قیمت‌ها تقریبا ثابت هستند و چکش خوردن و افزایش قیمت در کار نخواهد بود. این حراج به طور کلی از آنچه در مورد حراج های دیگر اتفاق می ‌افتد، متفاوت است.

یکی از مسئولان برگزاری حراج عکس گالری «شماره شش» در پایان بیان کرد: در هر حال از این که بگذریم اغلب مجموعه داران همچنان به اثر هنری تک نسخه بیشتر علاقه نشان می ‌دهند و این امر در مورد عکاسی مصداق پیدا نمی‌ کند. نکته  دیگر این است که اتفاقاً کم نیستند مخاطبانی که اثر هنری را همچون مجموعه ‌ اران برای انبار کردن در مجموعه خریداری نمی کنند و آن را در فضای زندگی و کار خود نگهداری می کنند.


منبع: مهر