تبیان، دستیار زندگی
هفتمین همایش علمی- تخصصی طوبای زرین با عنوان «خوانش هنر امروز» ۲۵، ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپا می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش «خوانش هنر امروز» برپا می‌شود

هفتمین همایش علمی- تخصصی طوبای زرین با عنوان «خوانش هنر امروز» ۲۵، ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپا می شود.

بخش هنری تبیان
همایش «خوانش هنر امروز»

هفتمین همایش علمی- تخصصی طوبای زرین با عنوان «خوانش هنر امروز» ۲۵، ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران با رویکردهای خوانش هنر دهه ۶۰ تا ۹۰، خوانش هنر امروز، رویکرد آینده نگر و خوانش آثار نهمین جشنواره تجسمی فجر با حضور هنرمندان و پژوهشگرانی چون کاظم چلیچا، سید محمد بهشتی، فرزان سجودی، سجاد باغبان ماهر، بهروز دارش، معصومه تقی زادگان، صادق رشیدی، مهران هوشیار، اصغر کفشچیان مقدم، عبدالرحیم گواهی، فراز هاشم خانی، مرجان ادراکی و اعضای شورای هنری نهمین جشنواره تجسمی فجر برگزار می شود.

مرجان ادراکی دبیر اجرایی طوبای زرین درباره این همایش که فراخوان ثبت نام آن برای عموم مردم ۵ بهمن ماه اعلام شده است به خبرنگار مهر گفت: رویکرد اصلی همایش در فراخوان اصلی ذکر شده است. به طور کلی قسمت های مختلف همایش پیوسته هستند و ما هر سال راهکارها را به روزتر می کنیم. در واقع این همایش بدون اطلاعات همایش سال گذشته برگزار نمی شود و رویکرد گذشته نگر و آینده نگر هر دو در این همایش دیده شده است. ما هر سال در عرصه هنر به سمت شرایط جدیدتر می رویم و این موضوع در همایش را نمی توان نادیده گرفت.

وی ادامه داد: همایش امسال به عنوان «خوانش هنر امروز» با رویکرد گفتمان و بیان مولفه های هنر امروز در بخش نظری برگزار می شود و قصدش مطالعه هنرهای تجسمی ما در سه دهه گذشته و امروز با این نیت کمک به سیاستگذاری در این عرصه است.

این پژوهشگر که در حال تحصیل در مقطع دکترای پژوهش هنر است، بیان کرد: آینده‌نگری رویکرد نادری در بخش پژوهش است که ما در این همایش آن را مطرح می کنیم و قصدمان این است که ببینیم با توجه به گذشته ای که در هنرهای تجسمی پشت سر گذاشتیم، امروز چه پیش‌بینی می‌شود برای هنرهای تجسمی در آینده نزدیک، آینده میانی و آینده بلندمدت داشت.

به گفته ادراکی، اشخاصی با رویکردهای متفاوت در این عرصه سخنرانی خواهند داشت و گواهینامه فارسی و انگلیسی به حاضران ارائه خواهد شد.

وی در پایان گفت: چند سالی است بودجه خوبی برای عرصه پژوهش در عرصه های مختلف علوم اجتماعی و هنر درنظر گرفته می شود و در سیاست های کلان نیز اهمیت پژوهش دیده می شود. در واقع از منظر پژوهشگران در دهه اخیر حوزه پژوهش به خوبی توانسته است با حوزه های عملی پیوند بخورد.

برای اعطای گواهینامه فارسی برای حضور در سه پنل ۳۰ هزار تومان، اعطای گواهینامه انگلیسی ۳۰ هزار تومان و گواهینامه فارسی و انگلیسی ۵۰ هزار تومان از شرکت کنندگان دریافت می شود. حضور بدون اعطای گواهینامه در این نشست ها برای عموم علاقه مندان آزاد است.


منبع: مهر