تبیان، دستیار زندگی
احمد آقاقلی زاده در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار گرافیک خود، گفت: هنرمند باید وارد مسائل سیاسی شود، هنرمندی که تعهد نداشته باشد و بخواهد تنها به ترسیم طبیعت اکتفا کند، اثر قابل توجهی ارائه نکرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انقلاب اسلامی همان مبارزه با آمریکا است

احمد آقاقلی‌زاده در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار گرافیک خود، گفت: هنرمند باید وارد مسائل سیاسی شود، هنرمندی که تعهد نداشته باشد و بخواهد تنها به ترسیم طبیعت اکتفا کند، اثر قابل توجهی ارائه نکرده است.

بخش هنری تبیان
احمد آقاقلی زاده

نمایشگاه آثار گرافیک «احمد آقاقلی‌زاده» با عنوان «روزی روزگاری آمریکا» با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری همچون مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، علیرضا معینی بخش معاون اداری، مالی و پشتیبانی حوزه هنری و جمعی دیگر از هنرمندان عرصه تجسمی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

احمد آقاقلی‌زاده، گرافیست و استاد دانشگاه، درباره آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، اظهار کرد: در این نمایشگاه 27 اثر تازه از من به نمایش گذاشته شده که این آثار مربوط به سال‌های 94 و 95 است و موضوع اصلی آن به معرفی چهره واقعی آمریکا و  اقدامات ضد انسانی و استعماری دولتمردان آمریکا در جهان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: با ورود کامپیوتر و تجهیزاتی همچون قلم نوری و رنگ‌های دیجیتال، رنگ و قلم از دست هنرمندان گرافیست پایین آمد و من هم همچون بسیاری دیگر از گرافیست‌های امروز، در تمام آثار تازه‌ام، از فضای دیجیتال بهره برده‌ام.

آقاقلی‌زاده با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در واقع مبارزه با آمریکا بوده است، گفت: مبارزه با آمریکا هنوز هم ادامه دارد و دشمن همچنان دست از سر ما و ملت های مظلوم جهان همچون مردم عراق و سوریه و بحرین برنداشته است. من هم سعی کردم در آثارم به نوعی ماهیت دولت آمریکا را نشان دهم.

این هنرمند و استاد دانشگاه همچنین گفت: هنرمند باید وارد مسائل سیاسی شود، هنرمندی که تعهد نداشته باشد و بخواهد تنها به ترسیم طبیعت اکتفا کند، اثر قابل توجهی ارائه نکرده است. اگر امروز اثر هنری ارائه دهیم که بر جامعه تاثیر بگذارد و پیامی به مخاطب منتقل شود، کار هنری کرده‌ایم.

نمایشگاه «روزی روزگاری آمریکا»، از 12 تا 30 بهمن ماه، شنبه الی چهارشنبه، از ساعت 9 تا 18 دایر است و علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند در زمان یاد شده به گالری ابوالفضل عالی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.


منبع: فارس