تبیان، دستیار زندگی
موحد برمقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری در استان کرمان تاکید کرد و گفت: تلاش های زیادی در بحث مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری انجام شده و تعرض به اراضی دولتی استان کرمان در سطح وسیع متوقف شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعرض به اراضی دولتی کرمان متوقف شده است

موحد برمقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری در استان کرمان تاکید کرد و گفت: تلاش های زیادی در بحث مقابله با حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری انجام شده و تعرض به اراضی دولتی استان کرمان در سطح وسیع متوقف شده است.

بخش حقوق تبیان

کرمان پیشگام در دادرسی الکترونیکی

رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست با اصحاب رسانه برمقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری در استان کرمان تاکید کرد و گفت:  تلاش های زیادی در بحث مقابله با حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری انجام شده و تعرض به اراضی دولتی استان کرمان در سطح وسیع متوقف شده است.

وی افزود: کرمان جزو دو استان برتر در صیانت از حقوق بیت‌المال و ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج در سطح کشور است.

این مقام قضایی بیان داشت: استان کرمان در زمینه نسبت ورودی پرونده‌ها به جمعیت در دادسراهای استان در رتبه 24 کشوری قرار دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان  خاطرنشان کرد: دادگستری استان در استفاده از فناوری اطلاعات و دادرسی الکترونیکی گام‌های خوبی برداشته است و تیم تخصصی فنی مجرب را در اختیار داریم و تمام حوزه های قضایی به تکنولوژی ارتباطات مجهز شده‌اند و جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

این مقام قضایی ادامه داد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان کرمان طی سال گذشته برابر با 104 درصد است و از سال 93 تاکنون توانسته‌ایم 29 درصد از موجودی پرونده‌ها را کاهش دهیم.

موحد ابراز داشت: 14 درصد آرای دادگستری استان کرمان مورد تجدید نظر خواهی قرار می‌گیرد که 75 درصد آرا تایید می‌شود.

وی اظهار داشت: کرمان جزو دو استان برتر در صیانت از حقوق بیت‌المال و ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج است و در بحث مقابله با حاشیه‌نشینی و زمین‌خواری نیز تلاش‌های خوبی انجام شده و تعرض به اراضی دولتی استان کرمان در سطح وسیع متوقف شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان رتبه نهم جمعیت را در کشور دارد، اما به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت یک قاضی داریم که 27 درصد قضات غیربومی هستند و 32 کارآموز قضایی در حال آموزش هستند.


منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .