تبیان، دستیار زندگی
زن   بوستان كتاب قم، پنجمین جلد از مجموعه جوان و باور‌ها را با عنوان «آشنایی با وظایف و حقوق زن» منتشر كرد. به گزارش خبرنگار تبیان  به نقل از رسا، انتشارات بوستان كتاب قم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با وظایف و حقوق زن

بوستان كتاب قم، پنجمین جلد از مجموعه جوان و باور‌ها را با عنوان «آشنایی با وظایف و حقوق زن» منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان  به نقل از رسا، انتشارات بوستان كتاب قم وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، كتاب آشنایی با وظایف و حقوق زن را به قلم آیت الله ابراهیم امینی و برای پاسخ‌گویی به شبهات و پرسش‌های نسل جوان منتشر كرد.
در بخشی از مقدمه این كتاب آمده است: اسلام به زن و مرد از زاویه انسانی نگریسته و هر دو را موجود شریفی دانسته كه خداوند متعال از خلقت آن دو به خود بالیده است. به اقتضای این آفرینش و به منظور ادامه حیات انسانی بر عهده هر یك، وظایفی گذاشته است. اما گاهی برای برخی این وظایف مختلف و نیز حقوق متفاوت به درستی هضم نشده، لذا شبهه‌هایی در خصوص تبعیض آمیز بودن یا ضد آزادی بودن بعضی از احكام و قوانین برایشان به وجود آمده‌ است.
در این كتاب، در دو بخش به تفصیل، وظایف و حقوق زن تبیین شده و از وجوه مختلف آزادی زن، حجاب، ازدواج، طلاق، مهریه، نفقه، فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی، خانه‌داری، هنر و حقوق طبیعی و اكتسابی سخن گفته‌ شده است.
آشنایی با وظایف و حقوق زن در 221 صفحه و با شمارگان هزار و پانصد نسخه منتشر شده است.