تبیان، دستیار زندگی
رئیس پیشین هیات تکواندو اصفهان گفت: متولیان این رشته برای انتخاب کادر فنی تیم ملی تعلل می کنند که این می تواند به ضرر این رشته در المپیک پیش رو باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بلاتکلیفی کادر فنی به ضرر تکواندو است

رئیس پیشین هیات تکواندو اصفهان گفت: متولیان این رشته برای انتخاب کادر فنی تیم ملی تعلل می کنند که این می‌تواند به ضرر این رشته در المپیک پیش رو باشد.

بخش ورزشی تبیان
تکواندو

مصطفی رئیسی در خصوص تشکیل نشدن شورای فنی فدراسیون تکواندو ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: زمان در حال از دست رفتن است، رقابتهای قهرمانی جهان در کره جنوبی، بازیهای کشورهای اسلامی و از همه مهمتر شروع دور جدید مسابقات کسب امتیاز برای المپیک ۲۰۲۰، در پیش است و در کنار تغییر در قوانین داوری و لزوم آمادگی ذهنی و رفتاری بازیکنان و کادر فنی بر اجرای صحیح آن؛ همه و همه کار را برای ایجاد یک همدلی و برنامه ریزی هدفمند مشکل خواهد کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از گذشت چند ماه از اتفاق تلخ مسابقات جام جهانی، تکلیف کادر فنی تیم ملی مشخص نشده و جالب اینکه مسابقات انتخابی تیم ملی به زودی شروع خواهد شد.

رئیس پیشین هیات تکواندو اصفهان در مورد انتخاب فریبرز عسگری و یوسف کرمی به عنوان سرمربی و مربی تیم ملی هم گفت: ما المپیک و جام جهانی را برای کسب مدال و عنوان از دست داده ایم . شاید به نظر برسد برای مردم و مسئولین مهم باشد که در مسابقات جهانی موجو، کسب مدال و عنوان به نوعی عبور از بحران حاکم بر تکواندو کشور تلقی شود. این نوع تفکر در تکواندو حاکم بوده و تمام برنامه ریزی ها بر این اساس صورت خواهد گرفت. این موضوع اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود.

رئیسی ادامه داد: بنابراین احساس می کنم یک برنامه ریزی دقیق تر می‌تواند نگاه ما را برای درخشش در المپیک ۲۰۲۰ امیدوارتر کند. با این توضیح فکر می کنم هرگونه اظهار نظر جدی را در مورد این انتخاب و یا سایر گزینه ها به اهل فن آن واگذار کنیم تا خدای نکرده موجب بی انگیزگی برای کادر فنی نباشد.

رئیسی ادامه داد: این اتفاق تکواندو ما را به سالها پیش برمی‌گرداند. سالهایی که کسب مدال و سکو برای تکواندو ایران مهم بود. سالهایی که صرف شد تا خود را بعنوان یک مدعی جدی قهرمانی، دوشادوش کره جنوبی ببنیم. ما از آن روزها و سالها با موفقیت عبور کردیم و حالا باید تکرار عناوین نایب قهرمانی و یا حتی قهرمانی آنقدرها هم جذاب نباشد.

وی افزود: کسب عناوین نایب قهرمانی و قهرمانی جهان و تکرار آنها خیلی خوب است، اما باید برای تکواندو ایران مهم باشد که این روزها به جای دغدغه و نگرانی برای کسب مدال در مسابقات جهانی در مسیر عبور از بحران های مدیریتی خود ساخته، جایگاه فنی و تصمیم گیری خود را در جهان ارتقاء دهیم. نه اینکه در پی بستن دهان منتقدین داخلی باشیم. این نوع مسائل است که می‌گویم ما به سالها عقب تر برگشته ایم.

عضو پیشین مجمع تکواندو گفت: باید قبول کنیم که دوران تصمیم گیری های یکطرفه به پایان رسیده است. شرط بقای یک سیستم موفق علاوه بر برنامه ریزی و تداوم حرکت به جلو ، بازنگری و استفاده از نظرات کارشناسان و منتقدین در طول مسیر حرکت و اصلاح رفتارهای مخرب و یا بازدارنده می باشد. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که نگاهمان به مجموعه تحت مدیریت، نگاهی حذفی و تک بعدی نباشد. در غیر این صورت ما مرتب باید در فکر عبور از بحرانهای دست و پاگیری باشیم که خودمان ایجاد کننده آن بودیم. به همین خاطر است که تنها به بقای خود فکر می‌کنیم و تمام افراد توانمند اطراف را بعنوان ابزار عبور از بحران هزینه می‌کنیم.

رئیسی در پایان گفت: پتانسیل های موجود در تکواندو کشور به قدری بزرگ است که نیاز به برنامه ریزی برای استفاده از آن بسیار ضروریست. استفاده از این همه ظرفیت، نیاز به آرامش و دقت نظر دارد ؛ نه اینکه همه چیز را فدای عبور از بحران بی مدالی کنیم! مسائل مطرح شده ضرورت اجتناب ناپذیر شرایط فعلی تکواندوست که نگاه ویژه وزارت ورزش را برای ایجاد این تغییر طلب می کند.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .