تبیان، دستیار زندگی

سالادی انرژی‌زا با نخود و انار + روش تهیه

اگر عادت دارید که صرفاً از کاهو یا انواع پاستاها برای تهیه سالاد استفاده کنید الآن وقت آن رسیده است که کمی تغییر ایجاد کنید و با مواد غذایی متفاوتی اقدام به تهیه سالاد کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سالاد نخود و انار،  سالاد انرژی زا، سالاد، سالاد مقوی،
خیلی از ما در سالادها (غیر از سالاد میوه) عادت چندانی به استفاده از میوه به همراه سبزیجات نداریم. اما می توان با مخلوط این مواد غذایی سالادهای خوشمزه و مغذی تهیه کرد. اگر عادت دارید از نخود فقط در ترکیب آش و دیگر غذاها استفاده کنید بدانید که می توانید از آن به همراه میوه ها و سبزیجات سالم تر یک سالاد خوشمزه داشته باشید که به حفظ تناسب اندام و افزایش انرژی کمک زیادی می کند. در این مطلب شما را با خواص این سالاد و طرز تهیه آن بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

لازم نیست هر روز غذای سنگین بخورید

توصیه می کنیم به مصرف غذاهای آماده، فست فود، غذاهای مانده و همچنین غذاهای دیرهضم که سرشار از چربی هستند نه بگویید. هر از گاهی دست به کار شوید و سالادهای متنوع تهیه کنید. تهیه این سالاد که بر پایه نخود، انبه و انار تهیه می شود یک غذای کامل و مغذی محسوب می شود. ترکیب ویژه این مواد غذایی طعمی مناسب و خواص فوق العاده ای دارند که انرژی زیادی به بدن می بخشند.

انبه باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. این خاصیت انبه به دلیل دارا بودن میزان زیادی فیبر و همچنین پکتین و ویتامین C است. انبه همچنین باعث قلیایی کردن بدن می‌شود. یعنی حالت اسیدی بدن را کاهش می‌دهد

 

نخود، انبه و انار: ترکیبی برای سلامتی و نشاط

احتمالاً با شنیدن نام سالاد به یاد همان ترکیب کلاسیک یعنی ترکیب کاهو، خیار و گوجه فرنگی می افتید. یا سالاد شیرازی و سالاد ماکارونی و غیره برایتان تداعی می شود. اما سالادهای متنوعی وجود دارند که محروم ماندن از آن‌ها صحیح نیست. برای داشتن تغذیه سالم و متنوع سالادهای متنوع پیشنهادهای خوبی هستند. باید به دنبال خوراکی هایی باشید که علاوه بر خوشمزه بودن سالم نیز باشند. ترکیب مواد غذایی اشاره شده انتخاب فوق العاده ای برای افزایش سلامت قلب و رسیدن به تناسب اندام است. این سالاد شما را به خوبی سیر می کند، زودهضم است، به لاغری تان کمک می کند و مواد مغذی لازم برای داشتن یک روز پرنشاط را در اختیارتان می گذارد.

نخود برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام

نخود برای کاهش وزن مؤثر است. مشکل اینجاست که نخود همیشه در ترکیب غذاهای سنگین یا چرب استفاده می شود. درست است که مثلاً آبگوشت با نخود خوشمزه می شود اما باید حواستان به چربی خونتان نیز باشد. اما زمانی که نخود را با مواد غذایی دیگری مانند انار و انبه ترکیب می کنید نه تنها تأثیر در چربی خون ندارد بلکه باعث بهبود سلامت قلب نیز می شود. باید بدانید که نخود سرشار از فیبر است. این فیبرها برای کاهش چربی بدن مؤثر عمل می کنند. علاوه بر این فیبرها برای مقابله با یبوست و دفع سموم از بدن نیز مؤثر هستند. یادتان باشد که نخود همچنین حاوی ترکیبی به نام «لسیتین» نیز هست تأثیر زیادی در پیشگیری از مقاومت چربی داشته و به سوختن و دفع آن‌ها کمک می کند.

نخود، نخود پخته،

انار: سلامت قلب

انار حاوی ترکیبی به نام «پونیکالاژین» است که از ترکیبات فنولیک بسیار قوی محسوب می شود و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد. بهتر است بدانید که میزان آنتی اکسیدان انار بیش از چای سبز است. این میوه خواص ضدالتهابی و حتی ضدباکتریایی دارد. این میوه برای معده و روده ها نیز مفید است و سلامتی آن‌ها را بهبود می دهد. انار همچنین دوستدار سلامت قلب است. این میوه باعث بهبود جریان خون شده و حالت ارتجاعی رگ‌ها را حفظ می کند و میزان کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

انبه: میوه ای که ناامیدتان نمی کند

انبه با انواع مواد غذایی ترکیب می شود. می توانید آن را حتی با گوشت، در سوپ ها، دسرها و همچنین سالادها استفاده کنید. انبه را پادشاه میوه ها می دانند. این میوه ارزش غذایی و خواص بالایی دارد و برای سلامت بدن لازم و ضروری است. انبه باعث کاهش کلسترول خون می شود. این خاصیت انبه به دلیل دارا بودن میزان زیادی فیبر و همچنین پکتین و ویتامین C است. انبه همچنین باعث قلیایی کردن بدن می شود. یعنی حالت اسیدی بدن را کاهش می دهد و این کار را به دلیل دارا بودن اسید تارتریک، اسیدمالیک و همچنین اسیدسیتریک خود انجام می دهد.

میزان آنتی‌اکسیدان انار بیش از چای سبز است. این میوه خواص ضدالتهابی و حتی ضد باکتریایی دارد. این میوه برای معده و روده‌ها نیز مفید است و سلامتی آن‌ها را بهبود می‌دهد

 

روش تهیه سالاد نخود، انبه و انار

مواد لازم

نخود پخته شده 1 لیوان (220 گرم)

انبه نصف لیوان (100 گرم)

انار نصف لیوان (100 گرم)

آب لیموترش 5 قاشق غذاخوری (50 میلی لیتر)

پیازچه خرد شده دو سوم لیوان (50 گرم)

سیر کوبیده شده 1 حبه

زنجبیل تازه و خرد شده 1 قاشق چایخوری

سالاد نخود

روش تهیه

از قبل نخود را خیس کرده و بپزید. برای اینکه نخودتان زودتر بپزد می توانید در آبی که آن را خیس کرده اید کمی نمک اضافه کنید. زنجبیل را پوست کنده و ریز خرد کنید. سیر را له کرده و نگهدارید. پیازچه ها را شسته و خرد کنید و آب لیموترش را نیز بگیرید و آماده کنید. این ترکیبات را با هم مخلوط کنید تا سس سالاد آماده شود. دانه های انار و انبه خرد شده را با نخودهای پخته شده مخلوط کنید و سس آماده شده را نیز به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شوند. این سالاد به همین سادگی آماده می شود.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.