تبیان، دستیار زندگی
ین   مسئول دبیرخانه دین پژوهان كشور از برگزاری پنجمین مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه دین در تالار وحدت تهران خبر داد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، محمد جواد صاحبی در نشستی مطبوعاتی با اعلام این خبر اظ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنجمین مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه دین

مسئول دبیرخانه دین پژوهان كشور از برگزاری پنجمین مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه دین در تالار وحدت تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، محمد جواد صاحبی در نشستی مطبوعاتی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به تحولات شتابانی كه در جهان امروز شكل گرفته، نیازها و پژوهش‌های جدیدی نیز به وجود آمده است. بر همین اساس عرصه تحقیق و پژوهش بیش از هر زمان دیگر به نیرو‌هایی كار آمد و روش‌های مدرن نیازمند است.
وی با بیان اینكه نظام جمهوری اسلامی ایران یك نظام اسلامی است و در بعدهای فردی و اجتماعی نیازمند هدایت اسلام است گفت: ما تمام مفاهیم قانون گذاری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و مانند آن را از منظر دین می‌بینیم. باید دید وظیفه و تكلیف ما را معین نماید. از این رو از یك سو برای نیاز‌های خود نیازمند آموزش و پژوهش‌های اسلامی هستیم و از سوی دیگر در برابر پرسش‌ها، شبهات و مطالبی كه اعتقادات ما را تهدید می‌كند بایستی پاسخ مناسب داده شود.
مسئول دبیرخانه دین پژوهان افزود: امروز می بایست پژوهش اسلامی بیش از هر هنگام دیگری مورد توجه قرار گیرد. دبیرخانه دین پژوهان كشور هم تمام تلاشش این بوده و هست كه نیازها، پرسش‌ها و مطالب مورد نیاز نظام اسلامی را با ترتیب اولویت‌ها به مراكز دین پژوهی منتقل كند و آنچه كه محققین ارائه می‌كنند را مورد بررسی و سنجش قرار دهد.
وی ادامه داد: در هفته پژوهش می‌بایست هفتمین مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه حوزه دین برگزار شود ولی تحولات و تغییرات سیاسی كشور این امر را با تأخیر مواجه كرد. به همین دلیل این مراسم فردا سه شنبه در تالار وحدت تهران با حضور صاحبنظران، پژوهشگران، محققان و صاحبان فكر و اندیشه برگزار خواهد شد و از بیست اثر پژوهشی و پژوهشگران نمونه تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی آثار رسیده به این دبیرخانه را 283 اثر از سراسر كشور كه سی و دو اثر متعلق به بانوان و بقیه متعلق به برادران است عنوان كرد و افزود: از همه آثار رسیده، پس از ارزیابی مقدماتی تعداد دویست و دو اثر به مرحله داوری راه پیدا كرد.
صاحبی توضیح داد: به دلیل ویژگی‌های آثار امسال و همچنین سطح كیفی آن‌ها مراسم تجلیل در دو مرحله برگزار می‌شود؛ مرحله یكم از پژوهش‌هایی كه رویكردی فرهنگی و اسلامی دارند با همكاری پژوهشكده فرهنگ، هنر و ارتباطات در تهران مورد تشویق قرار می‌گیرند و پژوهش‌هایی كه جنبه دینی تخصصی دارند در اسفند ماه همزمان با سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) در قم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.