تبیان، دستیار زندگی
ند حضرت آیت الله نوری همدانی روز دوشنبه در دیدار گروهی از مسئولین ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش سراسر كشور مهم‌ترین عامل احیای فرضیه نماز را فرهنگ سازی در جامعه عنوان كردند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار فرهنگ‌سازی نماز توسط صداوسیما و سایر رسانه‌ها شدند

حضرت آیت الله نوری همدانی روز دوشنبه در دیدار گروهی از مسئولین ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش سراسر كشور مهم‌ترین عامل احیای فرضیه نماز را فرهنگ سازی در جامعه عنوان كردند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله   نوری همدانی در این دیدار فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین عامل اقامه نماز در جامعه برشمردند و افزودند: اگر صدا و سیما برنامه‌هایی را در خصوص این مهم پخش كند، رسانه‌ها و نهاد‌های دیگر نیز سخنان ائمه اطهار (ع) را به آگاهی عموم برسانند،‌ نتایج بسیار خوبی در اشاعه فرهنگ نماز به دست خواهد آمد.
ایشان با تأكید بر احیای فریضه نماز در جامعه فرمودند: رستگاری دنیا و آخرت از آن كسانی است كه نماز خود را مورد حفظ و مراقبت قرار می‌دهند.
این مرجع تقلید در ادامه اهمیت اسلام به ارتباط انسان‌ها با آفریدگار خود را مد نظر قرار دادند و خاطر نشان كردند: انسان آفریده‌ای ضعیف است؛ از این رو نیازمند پناهگاه است و خداوند بهترین پناهگاه اوست. در سایه این پناهگاه است كه او می تواند وظیفه خود را خوب انجام دهد.
ایشان سه عامل توجه به نماز، حفظ اسرار اسلام و توجه به چگونگی صرف مال را از راه‌های امتحان شیعیان دانستند و یاد آور شدند: در روایت‌ها آمده است اگر می‌خواهید میزان خلوص شیعیان را امتحان كنید به میزان دقت آن‌ها در امر نماز نگاه كنید. در مرحله بعد ببینید شیعیان تا چه مقدار اسراسر اسلام، مسلمین و جامعه اسلامی را در برابر دشمنان حفظ می‌كنند و در نهایت باید نگاه كرد كه مسلمین مال و ثروت خود را چگونه مصرف می‌كنند و آیا در برابر برادران ایمانی خود احساس مسئولیت می‌كنند؟
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم تلاش مسئولین ستاد اقامه نماز ادارات كل آموش و پرورش سراسر كشور را بسیار مقدس عنوان كردند و توضیح دادند: باید در میان مردم جا بیافتد كه نماز ركن و ستون دین است. نخستین پرسشی كه در روز قیامت از ما می‌شود در خصوص نماز است و تمام كار‌های ما تابع آن می‌باشد. اگر نماز ما درست باشد كارهای ما هم مرتب می‌شود و اگر صحیح نباشد به همان میزان كارهای ما دچار اشكال است؛ نمازگزار واقعی كسی است كه هرگز نسبت به نماز خود فراموشی پیدا نكند.