تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رشته تبلیغات در سطح کارشناسی در کشور وجود ندارد، گفت: آکادمی تبلیغات در کشور راه اندازی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آکادمی تبلیغات در کشور راه اندازی می شود

مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رشته تبلیغات در سطح کارشناسی در کشور وجود ندارد، گفت: آکادمی تبلیغات در کشور راه اندازی می شود.

هومن بهلولی- روابط عمومی

محمد حیدری

به گزارش  روابط عمومی، محمد حیدری اظهار کرد: برای راه اندازی آکادمی تبلیغات نیاز به تبیین جایگاه تبلیغات در نظام تبلیغاتی کشور و اهداف بلند مطرح در حوزه های مختلف تبلیغات است.

وی افزود:‌ یکی از خلاءهای جدی در حوزه تبلیغات کشور، موضوع آموزش، تحقیق، پژوهش و تولید دانش تبلیغاتی متناسب با استاندارد جهانی است در حالیکه امروز در دانشگاه های ما رشته ای به عنوان تبلیغات در سطح کارشناسی وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی در سطح پایین با سرفصل های بسیار ضعیف به این موضوع می پردازند، بر تاسیس آکادمی تبلیغات در کشور با حضور استادان قوی و متخصص و سرفصل های مناسب تاکید کرد.

وی توضیح داد: متون درسی در حوزه تبلیغات که وارد کشور می شود، عمدتا ترجمه و مربوط به دهه های 80 و 90 است در حالیکه اکنون در سال 2017 میلادی هستیم و هیچ ترجمه جدید و به روزی در اختیار نداریم.

حیدری با بیان اینکه این خلاء با تاسیس آکادمی ها و مراکز علمی آموزشی و پژوهشی پر می شود، افزود: باید انجمن صنفی تبلیغات کشور از ظرفیت های بالای خود برای این مهم بهره مند شود.

به گفته وی، بیش از 9 هزار کانون تبلیغات در پراکندگی مختلف جغرافیایی ایران وجود دارد که توانایی تاسیس دهها آکادمی تبلیغاتی را دارا هستند.

مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه نقش حمایتی را در تاسیس این آکادمی ها دارد، ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور داده تا پژوهشگاه رسانه ای راه اندازی شود، در صورتی که این پژوهشگاه تاسیس شود، می توان در ذیل آن پژوهشکده تبلیغات را هم راه اندزای کرد.

وی با بیان اینکه این کار جزو برنامه ها و در دستور کار است، گفت: راه اندازی آکادمی تبلیغات به زمان زیادی نیاز دارد از این رو در سالهای آتی اجرایی خواهد شد.