تبیان، دستیار زندگی
سال نو در راهه ... همه ما دوست داریم که کودکانمان در ایام عید لباس نو به تن کنند و ظاهری شیک و آراسته داشته باشند .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : لیلا عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهمترین نکات خرید لباس عید کودکان

سال نو در راهه ... همه ما دوست داریم که کودکانمان در ایام عید لباس نو به تن کنند و ظاهری شیک و آراسته داشته باشند .

لیلا عشقی_بخش زیبایی تبیان

مهمترین نکات خرید لباس عید کودکان

کودکان هم لباس نو و خرید را بسیار دوست دارند و با ذوق و شوق برای انتخاب لباسشان والدین را همراهی می کنند. البته حتما دقت کنید که قبل از خرید کودک شما به اندازه کافی خوابیده باشد و همچنین گرسنه نباشد، زیرا کودکان وقتی گرسنه و خسته هستند بسیار بهانه گیر می شوند و همکاری لازم هنگام خرید را ندارند.

روانشناسان بر این باورند حتما برای کودکانتان لباس نو تهیه کنید و حتی اگر لباسی با قیمت پایین و ارزان می باشد، زیرا کودکان از پوشیدن لباس نو بسیار خوشحال می شوند و اگر کودک لباس نو نداشته باشد ،در جمع کودکان دیگر که لباس نو خریده اند دچار سرخوردگی و گوشه گیری می شود. پس زمان را از دست ندهید و از همین روزهای باقیمانده سال استفاده کنید، تا در شلوغی روزهای آخر دچار سردرگمی نشوید .

برای خرید لباس برای کودکان بسیار دقت کنید زیرا تحمل کودکان به اندازه بزرگترها نیست که هر لباس صرفا شیک و مجلسی را بتوانند بپوشند. بنابراین قبل از این که به زیبایی لباس دقت کنید ابتدا راحتی آن را در نظر بگیرید.

بچه ها به سرعت در حال رشد هستند، پس زیاد دنبال لباس های تنگ و چسبان نباشید . تا هم زمان بیشتری قابل استفاده باشند و زود کوچک و تنگ نشوند و هم وقتی آنها را به تن می کنند احساس ناراحتی نداشته باشند و بتوانند به راحتی با آن لباس ها بازی کنند. لازم است که لباس را قبل از خرید به تن کودک امتحان کنید، تا سایز مناسب برای آنها خریداری شود. برای کودک زیاد فرقی ندارد که لباسش مارک باشد یا نه! پس لازم نیست هزینه های بسیار بالایی بابت لباس آنها بپردازید . می توانید این هزینه را برای آینده آنها پس انداز نمایید.

به جنس لباس توجه وافر داشته باشید، زیرا پوست کودکان بسیار حساس می باشد . لباس هایی خریداری کنید که الیاف طبیعی دارند و فاقد نایلون می باشند.

وقتی کودک لباس نویی می خرد دوست دارد تند تند لباسش را بپوشد و به همه اعضای خانواده نشان دهد، از این کار او ممانعت نکنید و او را راحت بگذارید.

هیچگاه کفش تنگی را به فرض اینکه جا باز می کند خریداری نکنید . حتما نوک کفش را بررسی کنید تا فضای خالی داشته باشد، تا به انگشتانشان فشار وارد نشود.

برای ایام نوروز حتما یک دست لباس گرم و یک کلاه نازک تهیه کنید تا با تغییر آب و هوا غافلگیر نشوید .

اگر سن کودک پایین است و قدرت تشخیص برای انتخاب لباسش را ندارد و به این امر هم اصرار دارد، چند دست لباس برای او گلچین کنید، تا از بین آنها بتواند یکی را انتخاب کند.

اگر فرزند شما نوزاد است، حتما برای او یک دست لباس زیر نیمه گرم و یک لباس روی گرم خریداری کنید . لباس نوزادان حتما باید از جنس نخی باشد و هیچگونه اضافاتی مانند دکمه و زیپ وزیورآلات نداشته باشد. همچنین لباس نوزاد نباید به تن او بچسبد و باید کمی آزاد باشد .یک پتوی کوچک در ایام نوروز همراه داشته باشید که در صورت سرمای هوا او را در آن بپیچید. لباسی که برای نوزاد انتخاب می کنید حتما در قسمت پایین دارای دکمه باشد که موقع تعویض پوشک دچار مشکل نشوید.

بعضی مادرها به دلیل تنوع و زیبایی البسه نوزاد چندین دست لباس برای او تهیه می کنند، ولی به دلیل اینکه نوزاد زود رشد می کند گاهی اوقات بعضی از آنها را حتی یکبار هم فرصت پیدا نمی کنند که به کودکشان بپوشانند . پس در خرید لباس عجول نباشید .همیشه فرصت برای خرید هست.

در خرید کفش برای بچه ها بسیار دقت کنید، زیرا آنها خودشان نمی توانند تشخیص دهند که آیا کفش مناسب و سایز پایشان هست یا نه ؟ هیچگاه کفش تنگی را به فرض اینکه جا باز می کند خریداری نکنید . حتما نوک کفش را بررسی کنید تا فضای خالی داشته باشد، تا به انگشتانشان فشار وارد نشود.

به این نکته مهم توجه کنید که کفش های جلو باز برای بچه ها مناسب نیست، زیرا با این کفش ها آنها نمی توانند تعادل شان را حفظ کنند.همچنین کفش های پاشنه دار برای دختر بچه های کوچولو باعث پیچ خوردن مچ پایشان می شود. در خرید کفش هم توجه به رنگ های شاد را از یاد نبرید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.