تبیان، دستیار زندگی
رکورددار «پرس پای» دنیا با تمجید از اقدام آتش نشانان فداکار گفت: رکورد جدیدم را تقدیم خانواده های این عزیزان می کنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رکوردم را تقدیم خانواده‌های آتش‌نشانان می‌کنم

رکورددار «پرس پای» دنیا با تمجید از اقدام آتش نشانان فداکار گفت: رکورد جدیدم را تقدیم خانواده های این عزیزان می کنم.

بخش ورزشی تبیان
پرس پای

به گزارش خبرنگار مهر، موسی هاشمی‌مقدم پس از شکستن رکورد «هاگ پا» گفت: از پنج سال پیش تمریناتم را به صورت حرفه‌ای در بدنسازی شروع کردم و وقتی متوجه شدم قدرت فیزیکی مناسبی برای این کار دارم، به فکر رکوردشکنی افتادم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۳ رکورد پرس پا متعلق به رونی کلمن بود که ۱۲۰۰ کیلو را ۱۲ بار زده بود و من این وزن را ۱۴ بار انجام دادم و رکورد رونی کلمن را شکستم.

هاشمی‌مقدم افزود: آخرین رکورد متعلق به «کوین فست» بود که ۵۰۰ کیلو را با شانه‌هایش بلند کرد. رکورد او یک دقیقه و ۱۴ ثانیه بود که من رکورد او را جابجا کردم و توانستم ۵۰۰ کیلو را در زمان دو دقیقه بر روی شانه‌هایم نگه دارم.

این ورزشکار ادامه داد: اما رکورد اصلی من ۷۵۰ کیلوگرم بود که امروز توانستم آن را در مدت یک دقیقه و ۳۰ ثانیه بر روی شانه‌هایم نگه دارم و رکورد جدیدی را در جهان به ثبت برسانم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این کار را ادامه خواهید داد؟ گفت: خانواده‌ام به شدت مخالف این کار هستند و با توجه به اینکه ۶۰ سال سن دارم، آنها معتقد برای من خطرناک است و دو دخترم از من قول گرفتند که دیگر دست به رکوردشکنی نزنم، اما تا روزی که بتوانم ورزش می‌کنم تا همواره تنی سالم داشته باشم.

هاشمی‌مقدم تصریح کرد: برای آخرین رکوردزنی‌ام باز هم خانواده‌ام مخالف بودند اما به اصرار من و دوستانم، رضایت دادند و توانستم رکورد جدیدی را به دست بیاورم.

رکورددار پرس پای دنیا در پاسخ به این پرسش که آیا مکانی برای اشخاصی که علاقه به رکوردزنی داشته باشند، وجود دارد یا خیر؟ گفت: مرکزی که ما در آنجا هستیم، بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی پذیرای این علاقه‌مندان است و آنها می‌توانند در این مکان حضور پیدا کرده و تمرینات منظمی را آغاز کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو رکوردی که امروز زده‌ام، با تمام وجود تقدیم خانواده‌های شهدای آتش‌نشان می‌کنم، زیرا آنها درس بزرگی به ما دادند و هرگز آنها را فراموش نخواهیم کرد.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .