تبیان، دستیار زندگی
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: لازمه پیشگیری اصولی و مبنایی از پدیده قاچاق، اصلاح، شفاف سازی، ثبت و ضبط فرآیندها در کشور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهمترین عامل موفقیت در مبارزه با فساد شفاف‌سازی فرایند تجاری است

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: لازمه پیشگیری اصولی و مبنایی از پدیده قاچاق، اصلاح، شفاف‌سازی، ثبت و ضبط فرآیندها در کشور است.

بخش اقتصاد تبیان
رئیس ستاد مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست تخصصی دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور حبیب‌الله حقیقی مهمترین عامل موفقیت در مبارزه با فساد را شفافیت‌سازی دانست و گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با راه‌اندازی سامانه‌های موضوع آئین‌نامه اجرایی مواد (5) و (6) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شفاف‌سازی فرایندهای تجاری کشور را در دست اقدام دارد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسات مشترک با دبیران کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور را فرصتی برای طرح و رفع مشکلات فی‌مابین در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و تلاش بیشتر دستگاه‌های استانی برای مبارزه‌ای بروز و متناسب با شرایط استان‌ و حجم قاچاق در کشور را خواستار شد.

وی افزود: در حال حاضر در سطح ملی و هم در استان‌ها به زوایای مختلف آسیب در حوزه قاچاق کالا واقف هستیم که نتیجتا موفقیت ما را در پیشگیری از وقوع قاچاق در پی خواهد داشت.
 حقیقی خطاب به دبیران کمیسیون‌های استانی با تأکید بر ارتقاء کیفیت مبارزه و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها، اظهار داشت: ارزیابی عملکرد سال 95 با نیم‌نگاهی به برنامه‌ریزی‌های سال آینده در کنار استفاده از ظرفیت‌های استانداری، کمیسیون و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات فرارو و موفقیت در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز راهگشا است.

وی افزود: لازمه پیشگیری اصولی و مبنایی از پدیده قاچاق، اصلاح، شفاف‌سازی و ثبت و ضبط فرآیندها در کشور است.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .