تبیان، دستیار زندگی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲ فروند هواپیما از قراردادهای ایران ایر تا ۴ هفته آینده وارد کشور می شود، گفت: پروژه راه آهن ۴ خطه تهران-کرج و ۳ خطه تهران-گرمسار تا پایان سال افتتاح می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود ۲ فروند هواپیمای دیگر تا ۴ هفته آتی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲ فروند هواپیما از قراردادهای ایران ایر تا ۴ هفته آینده وارد کشور می‌شود، گفت: پروژه راه‌آهن ۴ خطه تهران-کرج و ۳ خطه تهران-گرمسار تا پایان سال افتتاح می‌شود.

بخش اقتصاد تبیان
فرودگاه ، هواپیما

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام راحل به کشور در 12 بهمن سال 57 در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تلاش کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف ریلی، هوایی، دریایی و مسکن در این ایام خبرهای خوبی برای مردم داشته‌ باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه هوایی قرارداد بزرگ نوسازی ناوگان به امضاء رسید و اولین فروند از این قرارداد وارد کشور شد و 2 فروند دیگر به تدریج تا 4 هفته آینده وارد ایران می‌شود و نوسازی این صنعت ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش حمل و نقل دریایی اولین تجهیزات نو با فناوری مدرن وارد بندر چابهار شد و تا یکی دو ماه آینده فاز یک بندر چابهار افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه ریلی 4 خطه کردن تهران-کرج و 3 خطه کردن تهران-گرمسار در سال جاری افتتاح شود و تلاش می‌کنیم که 5 مرکز استان به شبکه سراسری ریلی وصل شود.

آخوندی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از محله سیروس تهران با معاون اول رئیس جمهور گفت: بازآفرینی شهری در همه بافت‌های فرسوده شهری دنبال می‌شود.

وی گفت: 2 هفته پیش در بوشهر بازآفرینی شهری را دنبال کردیم و در هفته‌های آتی به سرعت بازآفرینی شهری را در استان‌ها و شهرهای کشور دنبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقدمات اجرای بازآفرینی شهری از قبل فراهم شده است، گفت: می‌توانند با پس‌اندازهای خود به تسهیلات 11 درصدی دست یابند که در این شرایط اتفاق مثبتی است.

وی گفت: 136 هزار حساب پس‌انداز در این حوزه تاکنون باز شده است و این نشان از استقلال مردم دارد ضمن آنکه به سمتی می‌رویم که شاهد رونق در حوزه مسکن باشیم آن هم نه مسکن پیرامون شهرها بلکه در قلب شهرها و بازآفرینی شهری ایران.

آخوندی درباره مسکن مهر هم گفت: پروژه مسکن مهر در اغلب استانها به پایان رسیده است و در کلان شهرها و عمدتاً پردیس گرفتاری داشتیم که با مصوبه شورای پول و اعتبار جمع شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره عدم حضور در کمیسیون عمران گفت: در این باره بیانیه داده‌ایم و همان بیانیه را ببینید.


منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .