تبیان، دستیار زندگی
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان بوشهرگفت:براساس طرح ستاد مبارزه بامواد مخدر، دانش آموزان معتاد نباید از مدرسه اخراج شوند بلکه باید شیوه درمان و بازگشت آنها به جامعه دنبال شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش آموزان معتاد نباید از مدرسه اخراج شوند

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان بوشهرگفت:براساس طرح ستاد مبارزه بامواد مخدر، دانش آموزان معتاد نباید از مدرسه اخراج شوند بلکه باید شیوه درمان و بازگشت آنها به جامعه دنبال شود.

بخش حقوق تبیان

ارسطو ترکمان

ارسطو ترکمان منش روز دوشنبه در کارگاه آموزشی همتایان جوان (پیشگیری از اعتیاد) با حضور مربیان بهداشت، مشاوره و مربیان سازمان دانش آموزی افزود:باتوجه به کنجکاوی قشر جوان و نوجوان امروز مصرف مواد مخدر برای قشر دانش آموز ناشناخته نیست به همین دلیل ارتقای سطح آگاهی جامعه برای پیشگیری از شیوع مصرف این مواد خانمانسوز ضروری است.

وی یادآورشد:باتوجه به تنوع و گستردگی آسیبهای اجتماعی تقویت مهارتهای زندگی در جوانان راهی برای پیشگیری ازاین آسیبهاست.

ترکمان منش اظهارداشت: به دلیل آشنا نبودن دانش آموزان با مهارتهای زندگی این افراد هنوز شیوه دوست یابی و قدرت نه گفتن درمقابل برخی از آسیبهای اجتماعی را ندارند.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهرگفت: مافیای مواد مخدر قشر جوان را نشانه گرفته واجرای طرحهای امید اجتماعی فرصتی برای آگاهی بخشی به جوانان و خانواده هاست.

وی با اشاره به وسعت تبیلغ های انجام شده در خصوص مصرف برخی مواد مخدر از جمله شیشه و تاثیر آن در تمرکز تصریح کرد:ارائه آموزشهای لازم در خصوص خطر مصرف مواد مخدر باعث پیشگیری اولیه و ایجاد نمونه ای از خودمراقبتی است.

ترکمان منش گفت: با وجود اینکه استان بوشهر جزو استانهای سبز معرفی شده ولی به این معنی نیست که دانش آموزان ما از خطر مواد مخدر درامان هستند.

ترکمان منش بر ضرورت حضور خانواده ها در کنار دستگاههای دولتی برای پیشگیری از برخی آسیبها به خصوص مواد مخدر تاکید کرد.

وی با اشاره به وسعت تبیلغ های انجام شده در خصوص مصرف برخی مواد مخدر از جمله شیشه و تاثیر آن در تمرکز تصریح کرد:ارائه آموزشهای لازم در خصوص خطر مصرف مواد مخدر باعث پیشگیری اولیه و ایجاد نمونه ای از خودمراقبتی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: با وجود پائین بودن نرخ برخی آسیبهای اجتماعی در این استان ولی این دلیلی بر توجه نکردن به آموزشها و مهارتهای اجتماعی نیست.

حسن قلندری افزود: باتوجه به حضورصنعت ومنابع طبیعی خدادای دراستان بوشهر و حرکت به سمت صنعتی شدن ضرورت توجه به طرحهای پیوست فرهنگی با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی دوچندان می شود. وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که تحول صنعت به فرزندانمان و جامعه آسیب برساند.

قلندری تاکیدکرد: برای درامان بودن از آسیبهای اجتماعی باید خود را در مقابل غول صنعت قوی کرد و این امر تنها با ارائه طرحهای فرهنگی وخود مراقبتی امکان پذیر است.

مشاور جوان استاندار بوشهر نیز گفت: یکی از کارگاههای طرح امید اجتماعی استان بوشهر، کارگاه همتایان جوان است که مخصوص پیشگیری از اعتیاد است.

یونس قیصی زاده افزود: آموزش از طریق همتایان یعنی بهره گیری از آموزش دهندگان همسن و با سابقه فرهنگی و اجتماعی یکسان برای انتقال پیام به گروه هدف است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در این طرح خود جوانان به عنوان مربی این کارگاهها آموزش دیده اند تا به عنوان آموزش دهنده در کارگاههای پیشگیری حاضر شوند.

قیصی زاده گفت: در زمان حاضر دهها جوان از جمعیت هلال احمر به عنوان مربی در استان بوشهر در حال برگزاری کارگاههای آموزشی هستند.

وی یادآور شد: همچنین صدها دانش آموز از سازمان دانش آموزی نیزبا فراگیری آموزش های لازم به عنوان مربی پیشگیری از اعتیاد به آموزش های مربوط در مدرسه ها می پردازند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت: طرح امید اجتماعی در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی در مقابل آسیبهای اجتماعی در استان بوشهر اجرا می شود.

فاطمه دهقانی نیز با تاکید بر افزایش نشاط اجتماعی در جامعه افزود: خانواده ها، جوانان و بانوان از فعالیت های نشاط اجتماعی استقبال می کنند و دفتر امور بانوان استانداری آماده همکاری در طرح امید اجتماعی در استان است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان بوشهر نیز هدف از برپایی کارگاه آموزشی همتایان جوان (پیشگیری از اعتیاد) را ارائه آموزشهای لازم در خصوص آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدربه مربیان منتخب بهداشت و مشاوره است.

محمود حسنی توابع افزود: در قالب این کارگاه آموزش مربیان درگام بعدی مربیان در مدارس برای دانش آموزان برجسته ای که قدرت رهبری را دارند کارگاههای آموزشی برگزار می کنند تا آنها نیز این آموزشها را در اختیار گروه همسالان قرار دهند.

وی تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در شهرستانهای بوشهر، کنگان، عسلویه، دیر و جم برگزار می شود. حسنی توابع اظهار کرد: در همین راستا 20 هزار بروشور آموزشی تهیه شده است.

طرح همتایان جوان (پیشگیری از اعتیاد) مرحله دوم طرح امید اجتماعی است که با همکاری استانداری بوشهر در این استان برگزار می شود.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .