تبیان، دستیار زندگی
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی برنامه استراتژیک مقابله با ایدز را تشریح کرد و گفت: از گروه های هدف در این برنامه مصرف کنندگان تزریقی مواد مخدر، زنان در معرض آسیب، کودکان کار و خیابان و بیماران مبتلا به ایدز است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه استراتژیک مقابله با ایدز

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی برنامه استراتژیک مقابله با ایدز را تشریح کرد و گفت: از گروه‌های هدف در این برنامه مصرف‌کنندگان تزریقی مواد مخدر، زنان در معرض آسیب، کودکان کار و خیابان و بیماران مبتلا به ایدز است.

بخش اجتماعی تبیان
title

مجید رضازاده  گفت: برنامه استراتژیک ایدز تدوین شده که به عنوان یک راهنما خواهد بود و دستگاههای مرتبط را باهم همراه می کند.

وی با اشاره به نقش سازمان بهزیستی در این برنامه استراتژیک گفت: از گروه های هدف در این برنامه مصرف کنندگان تزریقی مواد مخدر، زنان در معرض آسیب، کودکان کار و خیابان و بیماران مبتلا به ایدز است.

رضازاده تصریح کرد: برای گروه هدف نیز موضوعاتی مانند انگ مضاعف، جمعیت در حاشیه، محرومیت و عدم دسترسی به سلامت و حمایت اجتماعی نیز در این برنامه استراتژیک دیده شده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: تاکنون 4هزار و 170 نفر در باشگاه مثبت ایدز تحت حمایت هستند و در مورد اشتغال، کمک به اسکان و اختصاص یارانه مشاوره به مبتلایان و خانواده های آنها اقدامات خوبی شده است.

وی گفت: بیش از 4هزار نفر تحت پوشش 32 باشگاه مثبت ایدز سازمان بهزیستی کشور هستند و 4 باشگاه جدید در حال راه اندازی است.

رضازاده ادامه داد: همچنین نگهداری و حمایت از کودکان بی سرپرست، شیرخوارگان و کودکان مبتلا  به ایدز از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی است.

رضازاده از غربالگری هزار کودک در زمینه پیشگیری از ایدز خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 137 مرکز گذری کاهش آسیب، 65 سرپناه شبانه و حدود 255 تیم سیار مستقر است که تیم‌های سیار در صورت عدم مراجعه افراد، به پاتوق‌ها می روند و به آنها امکانات بهداشتی می دهند.


منبع: فارس نیوز

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .