تبیان، دستیار زندگی
شد   عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رویكرد جامعه به عوام‌گرایی در باورهای مذهبی ابراز تأسف كرد و گفت: علما، سخنرانان و اهل قلم وظیفه‌ای سنگین در مبارزه با چنین رویكردهایی دارند. به گزارش خبرگزاری تبیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت‌الاسلام آشتیانی خواستار مبارزه با ترویج عوام‌گرایی در باورهای مذهبی شد

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رویكرد جامعه به عوام‌گرایی در باورهای مذهبی ابراز تأسف كرد و گفت: علما، سخنرانان و اهل قلم وظیفه‌ای سنگین در مبارزه با چنین رویكردهایی دارند.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین  آشتیانی با ابراز تأسف از رویكرد عوام‌گرایی در باور و اعتقادات مردم خواستار مبارزه با ترویج این پدیده شد و افزود: علما، دانشمندان، سخنرانان و اهل قلم وظیفه‌ای سنگین در مبارزه با چنین رویكردهایی دارند و نباید بگذارند با طرح چنین مسائلی افكار جامعه را تحت‌الشعاع قرار دهد.
وی با یادآوری دقت نظر مراكز افكارسنجی جهان بر روی مباحث گوناگون جامعه ایرانی اظهار داشت: مراكز افكار سنجی جهانی نسبت به پیشرفت جامعه در مسائل علمی، منطقی و استدلالی دقت‌نظر دارند و تحت تأثیر قرار گرفتن جامعه در قضایایی مانند جریان مشهد در تغییر نگرش این مراكز نسبت به ملت ایران بسیار مؤثر می‌باشد.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نقش مسجدها و ائمه جماعات را در بسط آگاهی اعتقادی جامعه و معرفی اصول فكری تشیع بسیار با اهمیت خواند و افزود: مسجدها پایگاه روشن‌ری هستند و ائمه جماعات باید در چنین حوادثی مردم را آگاه كنند و جامعه را نسبت به آثار منفی چنین رویكردی روشن كنند.
حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین  آشتیانی افزود: اگر ائمه جماعات آگاه به مسائل روز باشند با اطلاع‌رسانی به موقع جلوی چنین وقایعی گرفته می‌شود.
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس بر لزوم اختصاص بودجه به فعالیت‌های فرهنگی مساجد به عنوان پشتوانه‌های انقلاب اسلامی تأكید كرد و خاطرنشان ساخت: مساجد باید به عنوان یك پایگاه فرهنگی پشتوانه داشته باشد ولی عده‌ای از اختصاص بودجه به مسجدها هراس دارند در حالی كه این امر با وجه مردمی بودن این مكان مقدس منافاتی ندارد.