تبیان، دستیار زندگی
اولین کتاب درسی که به آموزش «روخوانی قرآن» به گروه سنی نوجوان و جوان می پردازد به همت فرهاد فلاح و به زبان پرتغالی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین کتاب «روخوانی قرآن» به زبان پرتغالی منتشر شد

اولین کتاب درسی که به آموزش «روخوانی قرآن» به گروه سنی نوجوان و جوان می پردازد به همت فرهاد فلاح و به زبان پرتغالی منتشر شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

فرهاد فلاح از انتشار این کتاب خبر داد و گفت: این نخستین کتاب درسی است که برای گروه سنی نوجوان و جوان نوشته و به زبان پرتغالی منشر شده شده؛ این کتاب، شامل ۲۴ درس است و در تالیف آن رعایت زبان‌شناسی و آواشناسی زبان پرتغالی لحاظ شده است.

به گفته نویسنده کتاب «روخوانی قرآن» میلیون‌ها مسلمان در کشورهای پرتغال، برزیل و موزامبیک زندگی می‌کنند و تاکنون کتابی در زمینه آموزش روخوانی قرآن نداشته‌اند.

فلاح در پاسخ به این که نیازسنجی برای نگارش و ترجمه این کتاب به زبان پرتغالی چگونه صورت گرفته بیان کرد: نیازسنجی برای نگارش این کتاب بر اساس تجربه و پژوهش میدانی همچنین اعلام نیاز مراکز اسلامی بود. من برای نگارش این کتاب ۴ سال زمان گذاشتم.

به گفته مدیر گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان انتشارات فانوس دریایی، تاکنون کتابی برای آموزش روخوانی قرآن به زبان پرتغالی برای بچه‌ها منتشر نشده و باید تدبیری جدی برای این موضوع اندیشیده شود چراکه کتاب حاضر هم برای تدریس در مدارس و مراکز اسلامی و گروه سنی نوجوان و جوان نوشته شده است.

فلاح در پاسخ به این که آیا قرار است کتاب «روخوانی قرآن» به صورت کتاب صوتی هم منتشر شود گفت: ترجمه اسپانیایی این کتاب به صورت نرم افزار منتشر شده؛ به زودی هم ضبط ویدئویی ترجمه پرتغالی آغاز خواهد شد.

آموزش «روخوانی قرآن»، نوشته فرهاد فلاح از سوی سمیر الحائک که قرآن و نهج البلاغه را هم به پرتغالی ترجمه کرده، به این زبان برگردانده و در ۳۰۰۰ نسخه منتشر شده است.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .