تبیان، دستیار زندگی
یادش به خیر قدیم ها، تنها کاری که مادر بزرگ هایمان برای زیبایی انجام می دادند، همین بند انداختن بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا به حال خودتان بند انداخته اید؟

یادش به خیر قدیم ها، تنها کاری که مادر بزرگ هایمان برای زیبایی انجام می دادند، همین بند انداختن بود.

فرآوری: زینب عشقی_ بخش زیبایی تبیان

تا به حال خودتان بند انداخته اید؟

از بند انداختن به عنوان ورزش صورت هم یاد می شود، شاید هم نوعی ماساژ صورت و یا راهی برای تنفس پوست، به هر حال بهترین راهیست که می توان ریزترین و بی رنگ ترین موهای صورت را از بین برد، در این مطلب به شما آموزش می دهیم چگونه خودتان در خانه بند بیندازید، به خصوص در نواحی دور لب که منتظر رسیدن نوبت آرایشگاه شما نمی ماند و سریع رشد می کند.

روش اول: یک سر بند ضدعفونی شده را به پایه میزی که روی آن آینه‌تان قرار گرفته، ببندید و انتهای سر دیگر نخ در دست چپ، تقریبا میانه این نخ کشیده شده را با دست راست که به حالت باز است و حتما در آرایشگاه‌ها دیده‌اید، بپیچانید تا یک مثلث درست شود، حال به آرامی آن را با کشیدن نخ دست چپ و باز و بسته شدن مثلث روی صورت بازی دهید تا موها بین پیچش نخ گیر کرده و از ریشه خارج شوند.

بهتر است به محلی که بند انداخته اید دست نزنید و از کرم های آرایشی یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر است برای 24ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند و سریع میکروب جذب می کنند یا منافذ با مواد آرایشی گرفته می شوند.

روش دوم: بنشینید و پاها را دراز کنید، یک‌سر نخ را به شست پا گره زده و بقیه را در حالی که قسمت انتهایی آن در دست چپ و قسمت میانی با دست راست مثلثی شکل شده روی صورت بلغزانید تا موهای صورت آرام‌آرام گرفته شوند.

روش سوم: یک تکه 60 سانتی‌متری از نخ خیاطی را گرفته و دو انتهای آن را به هم گره بزنید. با این کار یک حلقه از نخ به وجود خواهد آمد. حلقه نخ را به وسیله دو دست خود گرفته و آن را از قسمت وسط ، 10 بار به دور خود بچرخانید.

حلقه نخ را دور انگشتان دو دست خود قرار دهید . با افزایش فاصله بین انگشتان یک دست، و کم کردن فاصله بین انگشتان دست دیگر در همان زمان، قسمت تابیده شده را به سمت انتهای نخ هدایت کنید. این گام مشکل است و به تمرین زیادی نیاز دارد؛ بنابراین این کار را تا زمانی که بتوانید قسمت تابیده شده را به راحتی بین دو دست خود حرکت دهید ادامه دهید .

برای امتحان، سعی کنید کار بنداندازی قسمتی از بدن خودتان، مثلا پاها، را انجام دهید. بهتر است برای شروع کار بر روی صورت خود امتحان نکنید . بند را به روی قسمتی از پاهای خود که می‌خواهید بنداندازی کنید قرارداده و قسمت تابیده شده را بین انگشتان دو دست خود حرکت دهید. مطمئن شوید که موها در قسمت تابیده شده گیر بیفتند . این حرکت باعث می‌شود که موها به صورت مستقیم از ریشه جدا شوند.

بعد از این که بر روی پای خود تمرین کردید، قسمت‌های دیگر بدن همانند بالای لب و یا ابروها را می‌توانید به راحتی بنداندازی کنید.

چگونه بعد از بند انداختن صورت جوش نزنیم؟

یادتان باشد که حتماً قبل از بند انداختن یا هر نوع روش اپیلاسیون، پوست خود را با ضدعفونی کننده ها تمیز کنید. بعد از انجام اپیلاسیون یا بند یا وکس صورت هم می توانید  از موادی مانند ژل آلوورا یا روغن درخت چای یا کرم های مخصوص بعد از اصلاح استفاده کنید. این مواد خون های به سطح پوست آمده را که باعث گرمی پوست می شوند و عامل ایجاد جوش هستند را خنک می کنند و قرمزی پوست را کاهش می دهند.

همچنین بهتر است به محلی که بند انداخته اید دست نزنید و از کرم های آرایشی یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر است برای 24ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند و سریع میکروب جذب می کنند یا منافذ با مواد آرایشی گرفته می شوند.

چند نکته

1-یادتان نرود اگر بند صورت را هر دو هفته یک بار پشت هم انجام می دهید موهایتان زیاد بلند نشده و پوست صورتتان کشیده نمی شود که این خود مانع جوش زدن می شود.

2-نخ مناسب برای این کار در بازار موجود است. بهترین نخ از جنس غیرپلاستیک و محکم است و باعث حساسیت تماسی در پوست نمی‌شود. بهتر است برای این کار از نخ قرقره استفاده نشود، چون این نخ‌ها باریک‌اند و باعث بریدگی و خراش پوستی می‌شوند.

3-ضد عفونی کردن بند با تکه ای پنبه و الکل، می تواند حساسیت شما و درصد جوش زدنتان را کم کند.

4-مرسوم نیست روی بینی را بند بیندازید، قدیمی ها بر این باور بودند هر کس روی دماغش را بند بیندازد، دیوانه می شود، بهتر است چون دلیل علمی اش را نمی دانیم، فعلا از بند انداختن روی دماغ صرف نظر کنید.

5- لطفا حالا حالا ها از بند انداختن در نواحی دور چشم خودداری کنید، چون پوست آنجا حساس است و به راحتی پاره می شود و شاید هم خدای نکرده بر اثر ناواردی، قسمتی از ابرویتان کنده شود، می توانید از موهای پا شروع کنید و حداکثر به نواحی دور لب برسید.

6- برای این که دستتان راه بیفتد، می توانید صورت مادر، خواهر و دوستانتان را بند بیندازید، هم آنها خوشحال می شوند که در یک آرایشگاه صرفه جویی کرده اند و هم دست شما راه می افتد.


منابع: وی کی 4050، برترین ها، نمناک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.