تبیان، دستیار زندگی
رئیس دایره مددکاری ندامتگاه فردیس گفت: به همت دایره مددکاری این ندامتگاه، والدین یک مقتول از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گذشت والدین مقتول از قصاص قاتل

رئیس دایره مددکاری ندامتگاه فردیس گفت: به همت دایره مددکاری این ندامتگاه، والدین یک مقتول از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

بخش حقوق تبیان

قتل عمد

به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های البرز ، باقری افزود: مددجو به نام م – ط که هفت سال پیش در یک نزاع با ضربات چاقو مرتکب قتل عمد شد مراجع قضایی برای وی حکم قصاص نفس صادر کردند.

وی اظهار داشت : اولیا دم به اجرای حکم قصاص پافشاری می کردند که با توجه به تغییر رفتار مددجو و شرکت وی در برنامه های فرهنگی واظهارندامت و پشیمانی ، مددکاران اجتماعی ندامتگاه فردیس در مشکل نامبرده مداخله کردند و رضایت شکات پرونده را اخذ کردند.

اولیا دم به اجرای حکم قصاص پافشاری می کردند که با توجه به تغییر رفتار مددجو و شرکت وی در برنامه های فرهنگی واظهارندامت و پشیمانی ، مددکاران اجتماعی ندامتگاه فردیس در مشکل نامبرده مداخله کردند و رضایت شکات پرونده را اخذ کردند.

وی افزود : ما با در نظر گرفتن همه ی شرایط و با اعتقاد به اینکه حق با خانواده مقتول است با توکل به خداوند بخشنده که خود او بخشش را به ما آموخته، بنابر درخواست مددجو و براساس شرایط فردی و اجتماعی وی در این مهم مداخله نموده و خوشبختانه با گذشت شکات پرونده، مددجو از طناب دار رهایی یافت و فرصت دیگری برای زندگی کردن به وی داده شد.

وی در خصوص روند اخذ رضایت شاکی پرونده تصریح کرد: پس از اخذ رضایت شفاهی از آقای توکلی و خانم یوسفی پدر و مادر مقتول این دو عزیز در تاریخ 6بهمن 95 با حضور مقامات قضایی و داوریان قاضی پرونده مذکور، به صورت کتبی از قصاص مقتول صرف نظر کرده و نام خود را در آسمان عفو و بخشش چون ستارگانی درخشان جاودانه کردند .


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .