تبیان، دستیار زندگی
سالاری گفت: اجرای ماده 79قانون مجازات اسلامی منجر به کاهش هزینه های ناشی از مجازات حبس و همچنین کاهش آسیب های روحی وروانی به محکمومین می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاثیر مجازات‌های جایگزین در اصلاح مجرمین

سالاری گفت: اجرای ماده 79قانون مجازات اسلامی منجر به کاهش هزینه های ناشی از مجازات حبس و همچنین کاهش آسیب های روحی وروانی به محکمومین می شود.

بخش حقوق تبیان

مجازات های جایگزین حبس

امینه سالاری بر نقش واثرات اصلاحی مجازات های جایگزین حبس اشاره کرد و افزود: ساز وکار های لازم در جهت حفظ کرامت و حرمت انسانی افرادی که به ارائه خدمات عمومی رایگان محکوم می شوند اندیشیده شده است.

قوه قضائیه مقررگردید ظرفیت پذیرش محکومین مشمول آئین نامه ماده 79قانون مجازات اسلامی باتعیین نوع خدمات مورد نظر از سوی مدیران و روسای دستگاه های دولتی و موسسات عمومی وشرکت های ذی ربط به دادستان مرکز استان اعلام شود تا جهت اجرایی شدن به سراسر دادستان های استان ابلاغ گردد.

وی عنوان کرد: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و نیز دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری ریاست قوه قضائیه مقررگردید ظرفیت پذیرش محکومین مشمول آئین نامه ماده 79قانون مجازات اسلامی باتعیین نوع خدمات مورد نظر از سوی مدیران و روسای دستگاه های دولتی و موسسات عمومی وشرکت های ذی ربط به دادستان مرکز استان اعلام شود تا جهت اجرایی شدن به سراسر دادستان های استان ابلاغ گردد تا مدنظر قضات برای اجرای احکام قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد:با نظارت دقیق مدیران و روسای نهادهای پذیرنده خدمات رایگان بر نظم خدماتی محکومین در عین حفظ کرامت و حرمت انسانی این اشخاص زمینه بازپروی و حرفه آموزی و بازگشت آنان( که تحت شرایط خاصی مرتکب جرم شده اند )به جامعه با کمترین هزینه وآسیب روحی و روانی و حیثیتی فراهم خواهد شد.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .