تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: برخی اعتراض ها نسبت به شرایط میزبانی ایران برای تخریب ما و البته تحریم مسابقات بود که خوشبختانه این پروژه شکست خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پهلوان‌زاده: اعتراض‌ها برای تخریب ایران و تحریم مسابقات بود

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: برخی اعتراض‌ها نسبت به شرایط میزبانی ایران برای تخریب ما و البته تحریم مسابقات بود که خوشبختانه این پروژه شکست خورد.

بخش ورزشی تبیان
پهلوان زاده

مهرداد پهلوان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد جلسه امروز ستاد برگزاری مسابقات شطرنج بانوان جهان با محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: جلسه خوبی را با داورزنی برگزار کردیم. خوشبختانه داورزنی هم نگاه خوبی به برگزاری رقابت‌ها به صورت شایسته دارد و قول همکاری‌های خوبی هم داده است.

وی ادامه داد: پیش از این سجادی رئیس ستاد برگزاری این مسابقات بود که از حالا با توجه به تغییراتی که ایجاد شده، داورزنی در این جایگاه ما را همراهی خواهد کرد. برای برگزاری شایسته و سطح بالای این مسابقات نیازمند کمک‌های مالی مسئولان هستیم که امیدوارم محقق شود. به احتمال فراوان امروز هم جلسه‌ای بین مناف هاشمی و محمدرضا داورزنی برگزار خواهد شد تا شرایط دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون والیبال درخصوص برخی اعتراض‌ها نسبت به میزبانی ایران و اینکه گفته می‌شود برخی شرکت کنندگان معترض هستند که مربیان نمی‌توانند در کنار ورزشکاران باشند، تصریح کرد: حقیقت این است که خیلی از این اعتراض‌ها تنها برای تخریب چهره ایران و البته تحریم مسابقات بود که خوشبختانه این پروژه با شکست روبرو شد. در بسیاری از مواقع مربیان مرد هدایت تیم‌های ملی بانوان ما را عهده‌دار بودند و واقعاً هیچ مشکلی از این بابت وجود نداشت.

پهلوان‌زاده افزود: یکی از شطرنج‌بازان تصمیم داشت با شیطنت این موضوع را مطرح کند تا مسئولان بین‌المللی را تحت تاثیر قرار دهد تا شاید میزبانی از ایران گرفته شود یا سایر شرکت کنندگان هم این مسابقات را تحریم کنند که این اتفاق رخ نداد.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه ویزای شطرنج‌بازان شرکت کننده در مسابقات صادر شده است، گفت: چند شطرنج‌بازان آمریکایی هم در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. خوشبختانه با توجه به قوانین جدیدی که در آمریکا وضع شده باید بگویم شرکت کنندگان آمریکایی پاسپورت غیرآمریکایی هم دارند و مشکلی برای حضور آنها در ایران وجود ندارد.

میترا حجازی پور، سارا سادات خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیان نمایندگان ایران در این مسابقات هستند. رقابت‌های شطرنج قهرمانی زنان جهان از 22 بهمن تا 15 اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.


منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .