تبیان، دستیار زندگی
ود  حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی، رسیدگی به محرومان را از آرزوهای امام خمینی (ره) دانست و گفت: عدالت خواهی یكی از شعارهای رییس جمهور بود كه به آن عمل هم كرده است. لازم است دولت هم به پیروی از او خدمت بیشتری به م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسیدگی به محرومان از آرزوهای امام خمینی (ره) بود

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی، رسیدگی به محرومان را از آرزوهای امام خمینی (ره) دانست و گفت: عدالت خواهی یكی از شعارهای رییس جمهور بود كه به آن عمل هم كرده است. لازم است دولت هم به پیروی از او خدمت بیشتری به مردم كند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله فاضل لنكرانی  در دیدار وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، اقدامات وزارت رفاه را موجب خوشبختی برای ملت اسلامی ارزیابی كرد و گفت: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره) از آغاز انقلاب، با اهمیت زیادی خواهان رسیدگی جدی و كمك به مستضعفان و اقشار آسیب پذیر جامعه بود.
وی كمك به مستضعفان جامعه را شعار اولیه انقلاب برشمرد و اظهار داشت: از روز اول انقلاب اسلامی كمك و خدمت رسانی به مردم مطرح بوده است. كسانی كه در این راه كار می‌كنند باید از تمام امكانات در اختیار خود در این زمینه بهره‌گیری كنند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نقش افزایش درآمدهای نفتی كشور در ارتقای خدمات رسانی دولتی افزود: با توجه به بالا رفتن قیمت نفت، فرصت مناسبی برای مسؤولان كشور به وجود آمده است تا به مردم خدمت كنند. دولت هم باید كمال استفاده را از این شرایط ببرد. بهترین استفاده از وضعیت موجود خدمت به محرومان جامعه است.
وی خطاب به وزیر رفاه، خدمت كردن به انقلاب و مردم را دارای ارزش معنوی فراوان عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: خدمت به مردم نزد خداوند دارای ارزش فراوان است. مسؤولان وزارت رفاه در این راستا به عنوان پیشانی خدمت رسانی به مردم در دولت به شمار می‌روند و آن چیزی كه آرزوی حضرت امام خمینی (ره) بود، به دست شما محقق می‌شود.
این مرجع تقلید با توصیه به مسؤولان در بهره‌گیری از امكانات كشور برای از بین بردن فقر گفت: امروز هیچ كاری بالاتر از این نیست كه به مردم مستضعف كمك كنید و آنها را از فقر نجات دهید تا خدای نكرده دچار انحرافات ناشی از فقر در كشور نشویم.
وی خدمت رسانی به مردم را نعمتی از سوی خداوند به بندگان صالح خود دانست و افزود: اگر خداوند نعمتی را كه به كسی داده است، قدرش را بداند، نعمت را افزون می‌كند؛ در غیر این صورت آن بنده را از نعمت خود محروم خواهد كرد؛ زیرا خداوند با كسی قوم و خویشی ندارد.
حضرت آیت الله فاضل لنكرانی با تقدیر از خدمات دولت در رسیدگی به امور مردم تصریح كرد: دكتر احمدی نژاد، شعارش عدالت خواهی بود و روی آن بسیار تكیه كرده است. اگر این راه را به صورت عملی ادامه دهد، نعمت خداوند بیشتر می‌شود. البته او در این مدت كوتاه به گونه‌ای عمل كرده كه شعارهای او تنها ادعا و حرف نبوده و موارد زیادی را عمل كرده است. لازم است سایر مسوولان دولت هم به پیروی از او بیشتر عمل كنند.
وی در پایان موفقیت دولت را در خدمت رسانی به مردم، موجب موفقیت و پیروزی نظام و دل‌گرمی مردم به انقلاب اسلامی عنوان كرد.